Radial Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 hei! Her om dagen vasket jeg bilen for hånd (svamp og høytrykk), og støvsugde den 2 timer senere. Fint vær og alt er fint og flott. Så, dagen etter, etter skolen.. så sjekker jeg "filten" under gulvmatta mi... og den er KLISS våt!! bobler nesten "såpe" av filten når jeg trykker på den og greier. Hvordan kommer vannet seg dit!? Har takluke på bilen, som har drenerings-kanal i venstre vindus-stolpe, men klarer ikke finne noe utløp for denne under bilen. I tilleg har jeg gått over alle mulige sprekker og slikt, og finner så og si ingen sprekker vannet kan komme seg inn. Er det røret til takluka som sliter eller noe tro? skjønner ikke hvordan det klarer å gni seg under skålmatta jeg altså.... var jo heeeelt tørt når jeg støvsugde!? Det er også litt "vått" bak også... det vil si, venstre bak. Noen som har en aning her? takker for alle svar! :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 hei! Her om dagen vasket jeg bilen for hånd (svamp og høytrykk), og støvsugde den 2 timer senere. Fint vær og alt er fint og flott. Så, dagen etter, etter skolen.. så sjekker jeg "filten" under gulvmatta mi... og den er KLISS våt!! bobler nesten "såpe" av filten når jeg trykker på den og greier. Hvordan kommer vannet seg dit!? Har takluke på bilen, som har drenerings-kanal i venstre vindus-stolpe, men klarer ikke finne noe utløp for denne under bilen. I tilleg har jeg gått over alle mulige sprekker og slikt, og finner så og si ingen sprekker vannet kan komme seg inn. Er det røret til takluka som sliter eller noe tro? skjønner ikke hvordan det klarer å gni seg under skålmatta jeg altså.... var jo heeeelt tørt når jeg støvsugde!? Det er også litt "vått" bak også... det vil si, venstre bak. Noen som har en aning her? takker for alle svar! :) Det er vått hos meg også, vetta FAEN hvor det kommer i fra. Det er under matta på fører siden? Er mattene dine stive og vonde? er mulig at de ikke holder på vannet og at det går rett ned i matta. Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Det er vått hos meg også, vetta FAEN hvor det kommer i fra. Det er under matta på fører siden? Er mattene dine stive og vonde? er mulig at de ikke holder på vannet og at det går rett ned i matta. Erik ja, det er på fører-siden alt sammen. forran OG bak! MAttene mine er tette og fine de.... nesten nye Rensi-matter. skjønner ingenting ass... hadde jeg funnet drenerings-hullet hadde det hvertfal vært en start! =/ Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Har akkurat samme problem på 940en min! Der er også mattene felt feilfrie... Noen som vet hva som er årsaken? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 oj, jeg er ikke alene ser jeg..! hehe ;) føles godt...hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Dette behøver ikke nødvendigvis være noen lekasje. Det er normalt at det finnes fuktighet i dempningsmatter og gulvteppe etter vinteren. Vann og snø som kommer inn via skoene dine legger seg der, og forsvinner ikke så lett. Med både aluminiumsfolie, stoff og ikke minst gulvteppet over fordamper ikke væsken så lett, derfor blir gjerne fuktigheten liggendes litt ut på våren. Grunnen til at så mange nevner problemet nå er kanskje at mange har foretatt en vårrengjøring. Ikke så mange gjør dette om vinteren :) Men som sunn forsuft tilsier så er det kanskje ikke så dumt å lufte litt for å forhindre rust/korrosjon. Et alternativ er å skaffe seg matter som har kanter slik at vannet ikke renner vekk fra matta så fort. Jeg har det på den ene 740'n min og det fungerer bra. Andreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bofors Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 har dere sjekket lufte lukene som sitter framme da? under dashen mot skjermen. Der kommer det luft fra skjermen.. sitter en på hver side. Den var ikke tett hos meg, derfor fikk jeg lekasje under vasking // Håkon Siter Bmw 320 d 99 Volvo 242 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 har dere sjekket lufte lukene som sitter framme da? under dashen mot skjermen. Der kommer det luft fra skjermen.. sitter en på hver side. Den var ikke tett hos meg, derfor fikk jeg lekasje under vasking // Håkon DET var interessang lesing..! Spylte nemlig ganske godt i hjulbuene under vaskingen. Sitter de ganske lett tilgjengelige disse lukene? clutch-pedalen et sted? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Dette behøver ikke nødvendigvis være noen lekasje. Det er normalt at det finnes fuktighet i dempningsmatter og gulvteppe etter vinteren. Vann og snø som kommer inn via skoene dine legger seg der, og forsvinner ikke så lett. Med både aluminiumsfolie, stoff og ikke minst gulvteppet over fordamper ikke væsken så lett, derfor blir gjerne fuktigheten liggendes litt ut på våren. Grunnen til at så mange nevner problemet nå er kanskje at mange har foretatt en vårrengjøring. Ikke så mange gjør dette om vinteren :) Men som sunn forsuft tilsier så er det kanskje ikke så dumt å lufte litt for å forhindre rust/korrosjon. Et alternativ er å skaffe seg matter som har kanter slik at vannet ikke renner vekk fra matta så fort. Jeg har det på den ene 740'n min og det fungerer bra. Andreas hehe, hadde det vært så enkelt.. :) Kan si som så det ser ut som ei myr under matta mi... og det er snakk om nesten nye Rensi-skålmatter.. kjøpt inn for KUN det formål å "samle" opp vannet ;) Men ellers er det veldi logisk tenking Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Status: Nå sjekka jeg disse lukene... ikke tatt av dekselet, men jeg skjønner ikke hvordan vannet kommer seg dit..!? ser det lyser nedi der, men hvordan vannet kommer seg dit er joggumei et mysterium doh har skvettlapper på bilen om det forteller noen noe... :P Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Status: Nå sjekka jeg disse lukene... ikke tatt av dekselet, men jeg skjønner ikke hvordan vannet kommer seg dit..!? ser det lyser nedi der, men hvordan vannet kommer seg dit er joggumei et mysterium doh har skvettlapper på bilen om det forteller noen noe... :P tja. Har vel ingenting med at det ikke er tett noen steder, er vel som en sier her, man drar snø og vann inn i bilen som blir liggende på matta. På matta blir dette liggende og blir fukt oppå gummimatta. Dette trekker seg da ned i gulvteppet. Har akkuratt samme i 745'n. Samme i ei Merce, Chrysler Stratus, Ford Mondeo'n. Det skjer. For å unngå at det kommer fukt ned i gulvmatta, må man vel ta ut og inn matta og tørke den om natta. Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Ta en kikk på teknikkforumet istede, der har jeg skrevet hva som er feil og hvordan den skal fikses. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 tja. Har vel ingenting med at det ikke er tett noen steder, er vel som en sier her, man drar snø og vann inn i bilen som blir liggende på matta. På matta blir dette liggende og blir fukt oppå gummimatta. Dette trekker seg da ned i gulvteppet. Har akkuratt samme i 745'n. Samme i ei Merce, Chrysler Stratus, Ford Mondeo'n. Det skjer. For å unngå at det kommer fukt ned i gulvmatta, må man vel ta ut og inn matta og tørke den om natta. hehe, det er ikke snakk om "litt" fuktighet her hans..heh... filten er som er myr..! altså, ganske store mengder vann. Det er også "såpe" i filten.. som tyder på at det er skumm fra vaskinga i vannet. Men, på teknikk så ligger en potensiell god løsning jeg skal prøve på i morgen :) *løpe på byggmakker i morgen* ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vovloturbo Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Har nettopp demontert halve bilen inni nå på grunn av vann i gulvet på venstre side! både bak å fram og til meg er det ikke snø for d har ikke falt så mye snø som d er vann i bilen! store vassdammer! men finner f**n meg ikke ut hvor vannet kommer fra:( vanne var også der baksete er og jeg kan ikke se hvor det kommer fra! noen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 jeg fant endelig ut hvor det kom inn vann med meg... sjekk bakerste ruta i bakdøra om det er fuktig (evt. rust) rundt, og om baksetet er fuktig der som ruta ligger inntil når døren er igjen... der kom vannet inn med meg... hadde heftige andedammer baki der til tider... fremgangsmåten jeg brukte var å ta ut denne ruta, rengjøre pakninga og bruke rutelim når jeg setter den inn igjen... de to dreneringshullene i pakningen tettet jeg naturligvis ikke igjen, slik at vannet har en naturlig vei å renne... etter at jeg gjorde dette har jeg utrolig nok ikke vært plaget med vann på golvet på en stund. verdt et forsøk. med meg var det venstre side. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg