C0bra Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Har en 91modell BMW 520i. Denne har stålvegg bak baksetet og stål under hattehylla. Det jeg lurte på var om jeg vil svekke bilen hvis jeg kapper ut deler av stålet i hattehylla? Tenkte å kappe ut 2hull på ca 35*35cm, disse vil da være plassert slik at det er stål mellom i midten.. Jeg skal også fikle litt med noe glassfiber, så dette vil kansje være med å stive av litt? Vil dette svekke bilens egenskaper eller er det bare cut'n paste? Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Tror ikke det vil være noe problem, vis det gjøres ordenlig:) Men glassfiberet er nok alt for fleksibelt når du begynner å tenke på og stive av ville da jeg tro. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Det er vell egentlig ikke lov å kappe i stålplata i hattehylla da denne ligger under kategorien "bærende karosseri". Gjorde dette på en Scorpio tidligere og ble stoppet i teknisk...Tror du faan ikke de sjekket dette å da, og det var tydeligvis _ikke_ lov å kutte i hattehylla på biler som har stålplate der... damndamn Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Det er vell egentlig ikke lov å kappe i stålplata i hattehylla da denne ligger under kategorien "bærende karosseri".Gjorde dette på en Scorpio tidligere og ble stoppet i teknisk...Tror du faan ikke de sjekket dette å da, og det var tydeligvis _ikke_ lov å kutte i hattehylla på biler som har stålplate der... damndamn Faen da, hadde en litt kul ide med anlegget... Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Vis du sveiser noe forsterkende skelett så burde det går greit, regner jeg med. Det jeg mente med ordenlig jobb.. Men dra til bil oppsynet og forklar dine planer, og hva de tror.. tror nok det hadde vært det lureste. Selv om de er skikkelig kjipe der! Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Biltilsynet er stort sett ganske greie å ha med å gjøre om du "tar" de på rett måte selvsagt. Oppfør deg som folk å ha resten av bilen til å se litt ordentlig å seriøs ut så har du større sjanse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Jeg har noen tynne metallgreier under mi hattehylle. Den er ikke heldekkende, men har mange små og store sirkelformede og firkantede utskjæringer. Kan jeg fjerne større deler av den? Jeg kan virkelig ikke fatte at den der går under "bærende karroseri". Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Var jeg dere ville jeg laget et hull likevel! Under EU kontroll går de jo ikke gjennom hele bilen invendig! -Lettere å be om tilgivelse enn tilatelse! Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Jeg trodde det var omvendt med biltilsynet jeg.. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Vet av erfaring at b-ascona begynner å ta inn vann rundt bakruta om man kapper hull i hattylla. Blir svai i den :O Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Vet av erfaring at b-ascona begynner å ta inn vann rundt bakruta om man kapper hull i hattylla. Blir svai i den :O Ja, faen noen sier de er bullcrap, men jeg tok ihverfall inn vann! Og så skal jeg til å lage bassreflekshull, mon tro hvordan det blir da doh har tenkt på å forsterke min, men visst jeg bruker godt med stoff på pakningen skulle nå det vel bli tett? Hva har du gjort? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Har ikke gjort noe enda... Så det tar inn litt vann i bagasjerommet. Skal prøver å skifte pakning + litt tettemiddel av no slag.. Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg