Gå til innhold

Hva tror dere om denne turbo manifolden?

Ranger emnet


pIMp

Anbefalte innlegg

hvordan bil har du a?? Det blir fett... woooptysjhhhh...

Skal du ha stor snurrbo??

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 94 prelude 2,2 vtec. vet ikke hvor stor turbo jeg skal ha. Er ikke sikkert jeg skal ha den manifolden heller. Lurar bare på hva folket synes og om den er verdt pengene. De holder forøvrig på å utviklet et kitt til bilen min også, som ifølge dem quote: It will be able to do 400hp without breaking a sweat.

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pIMp

Disse gutta holder på å utvikle en turbo manifold til bilen min og den skal bli ganske lik dette:

 

 

DSM4.jpg

 

 

 

 

Likte bedre denne versjonen. Ganske lik, men med bedre bøyer. Bildet er hentet fra "knott her" linken til pIMp.

post-434-13804850916015_thumb.jpg

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Split-pulse grenrør er bra for respons og spool-up, men ikke så bra for høyest mulige ladetrykk så til en gatebil er det nok ikke så dumt.

 

Du kan si det er mer energi i eksosen når pulsene følger separate rør hele veien og kommer til impelleren enkeltvis, men turbiner fungerer best med glatt og jevn gass-strøm. Så hvis hensikten er å bygge til gate og ikke kjøre de aller værste ladetrykkene så tror jeg det er et godt valg.

 

Syntes det så bra ut, men som en anne sier, er ikke den diameteren i største laget? Selv er Audisport IMSA grenrør har mindre løpere enn det der... :)

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var forferdelig mye krappe bøyer på det grenrøret der pimp!Eksosen liker rettest vei ellers mister den mye av energien som du skal utnytte i en turbo.Har hørt at knekker og bøyer helst ikke bør overstige 90 grader skal du få mest mulig futt.

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår