Gå til innhold

E30 M3 Sport Evolution

Ranger emnet

PK

Anbefalte innlegg

Det er en ekte ja. har ikke bilde av motorrommet. det er ikke så rent for øyeblikket. men det nr 200 i rekken i følge rammenummeret mitt som jeg gav til bmw gmbh i tyskland.

Det er originale e30 ac schnitzer speil, som seff er ettermontert....

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ser for øvrig at du ikke har sportevo stolene eller girspak/håndbrekk på din, det har jeg. stolene i sport evo er til 4punktseler, og er spessielle fra recaro kun til de 600 sport evoene.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, da misforsto jeg. Har sjekket bilen hos bmw og alt det der så jeg er sikker.

Bilen har ikke gått noe stavanger det siste året fordi jeg har vært i militæret og overhalt motoren, har bare lånt en av min far sine biler....

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vell bare laget 500 til gatebruk, 250 svarte og 250 røde.

Det stemmer ikke. det ble laget 600. 300 rød og 300 svarte. grunnen til at min er blå står texten på hjemmesiden min. Cecotto versjonen ble laget i 505 exemplarer, kanskje du blander me den utgaven? :rolleyes:

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en autofil episode der de har med M3 Sport Evo, hvis ikke jeg har brent meg og det er cecotto, det er faen meg mulig det er, sku likt å fått litt orden på alle M3 E30 versjonene, må lære meg å skille de! Noen som vil legge ut en oversikt? :) Aaaner ikke hvilken episode da, hvis noen er interessert... Ikke det at du har feil da perkrs hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en Sport Evolution, ikke en cecotto.

Cecotto:

En spesialutgave som ble signert av de to dyktige M3 race-kjørerne, Johnny Cecotto og Roberto Ravaglia. Cecotto signerte 480 eksemplarer som ble solgt på kontinentet, mens Ravaglia signerte 25 eksemplarer for det Britiske markedet.

Alle detaljer som på M3 bortsett fra:

Motor: 215 HK ved 6 750 rpm, 230 Nm ved 4 600 rpm. Treveis katalysator.

Optikk: Større frontspoiler, Ravaglia modellene hadde også dobbelbladet vinge bak. Nogaro Silver og Misano Red lakk, topplokket og luftinntaket på motoren var også lakkert i samme farge som bilen.

Interiør: Kjørekomputer, el. oppvarmet frontrute, girkule med lys.

Hjul: BBS 7,5x16 lettmetall felger med 225/45 ZR16 dekk foran og bak..

Sport Evolution:

Er også noen ganger betegnet som Evolution III.

Alle detaljer som på M3 bortsett fra:

Motor: S14 B25 M-Power, Volum 2 467 ccm, boring og slaglengde 95,0x87,0 mm, kompresjon 10,2:1. 238 HK ved 7 000 rpm, 240 Nm ved 4 750 rpm. Røde plugg hetter.

Transmisjon: Total utveksling 3,15:1.

Fjæring: Forstillingen senket 10 mm.

Optikk: Flaps på undersiden av frontspoiler og på toppen av vingen bak (begge justerbare i tre trinn). Tåkelysene var byttet ut til fordel for luftinntak for bremsene. Jet Black og Brilliant Red lakk, støtfangerne hadde striper med kontrastfarge.

Interiør: M-ratt, girstang og håndbrekk med ru-skinn. Girkule med lys, Motorsport framseter med anthracite-stripet stoff eller skinn.

Hjul: BBS 7,5x16 lettmetall felger med 225/45 ZR16 dekk foran og bak.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Kjetta__

Fede bil per kristian , må få komma ut å se på an eindag.. kjøre selv en E30 m3 (holde te i tananger) snakke litt me an cato, han love å lyge doh

hørre rykter om at dårr e ein med e30 2,3 som er stroket til 2.5 vil teste å se koss an går iforhold te din.... (svarte på randaberg) 17" senka så faen..

uansett utrolig rå bil.

( http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=708434 ) min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sotinga ble fjernet rett etter bildene ble tatt. hadde helt frem men biltilsynet syns lite om det.

Cato ja, han e store i kjeften, hehe. men me får ta et møte når eg tar an ut, må ha nye dekk å litt annet stæsj først.

Cecotto er en spesial utgave av evo II.

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

Lenke til kommentar
Del på andre sider