Gå til innhold

Girkasse/clutch slurer etter oljepåfyll

Ranger emnet


KaldBlod

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at girkassa lekker litt, og kjente i påfyllingshullet at kassa var omtrent helt tom for olje. Kjøpte ny olje og fylte på, noe som førte til at med en gang jeg kom ut på motorveien begynte girene å slure på 3. til 5. gir.

 

Det lekker masse olje (mulig at det bare renner fra toppen av kassa, der det kom ut litt olje igjen). Lukter også brent olje (mulig det bare er det som ligger oppå det også).

 

Hva er galt?

 

Lei av at golfen svikter på alle punkter nå, as. :\

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende simringen mellom inngående aksling i girkasse og clutch huset ikke tetter, slik at du får olje inn på clutchen, da vil du miste "festet" slik at clutchen slurer og blir varm...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt sikker på at du ikke har tømt girkassa og fylt klutsjhuset? :) En bekjent klarte å gjøre akkurat det. Bilen kom ikke av flekken da klutsjen badet i olje.

 

fylte klutsjhuset med zalo og vann og fila klutsj til den begynte å ta, skummet bra.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt sikker på at du ikke har tømt girkassa og fylt klutsjhuset? :) En bekjent klarte å gjøre akkurat det. Bilen kom ikke av flekken da klutsjen badet i olje. .

 

Har klart å gjøre det samme sjøl. Bente opp dekselet ved siden av clutchen

(der jeg så det lakk fra) og fikk tømt ut det verste. Etter det så var det litt sluring ei stund, men etter en ukes tid var problemet borte.

-95 Blazer

x Ascona C - Golf II - Pajero - Caprice Classic - 244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også tro at du har greid å fylle olje på feil hull... Fylte du i hullet til den grønne korken ? I så fall sier jeg bare GL HF med å bytte clutch !

 

Awww fuck! :\

 

Siste gang jeg hører på noen som _tror_ de har peiling. "Kjenn nedi hullet og se om det er olje der." Det var tørt, så vi stakk å fylte.

 

Faen..

 

Menneh.. Virka mye bedre i dag. Spant ikke noe særlig nå (trafikken gikk tregt, så fikk ikke testa helt, men). Får prøve å ta en start i 5. gir nå igjen.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww fuck! :\

 

Siste gang jeg hører på noen som _tror_ de har peiling. "Kjenn nedi hullet og se om det er olje der." Det var tørt, så vi stakk å fylte.

 

Faen..

 

Menneh.. Virka mye bedre i dag. Spant ikke noe særlig nå (trafikken gikk tregt, så fikk ikke testa helt, men). Får prøve å ta en start i 5. gir nå igjen.

 

he, he.. bare å gjøre som oss og le av det.. slik man lærer :) Hvis du i det hele tatt vil prøve å få dette til uten å ta av girkasse, så blir du iallefall nødt til å løsne den lett fra motoren og få den til å glipe litt, slik at oljen får rendt ut !!

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med han som "fiksa" problemet, det som fungerte best var å dra til en sånn gjør det selv vaske automat, så putte på en 10er eller hva det er det koster og spyle en runde med avfetting nedi hullet, så en 10er til etterpå og spyle en runde med varmt vann. Prøv flere runder hvis det ikke går, klutsjen ble fin på denne bilen, som også var en Golf 2.

 

Det skal ikke fylles på noe annet etterpå, vannet renner ut nederst eller fordamper/blir kasta ut av startkransen sannsynligvis, så det er bare å kjøre når du har avfetta og spylt mener jeg, det skal normalt være tørt i klutsjhuset.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg deg under bilen og løsne en eller to av de 10mm (eller 11?) skruene som går inn i nedre del av girkasseflensen (den som motoren er skrudd fast i).

 

Da skal du kunne bøye unna blekket. La all oljen renne ut, også kjøper du to-tre bokser med Brake-clean og spyler rundt om nedi der ovenfra.

 

Antagelig så har det meste rent ut allerede, det er ikke noe pakning mellom motor og girkasse i det hele tatt. Men åpne den så bremse-rensen får renne fort ut, denne skal løse opp det som er av olje.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår