Gå til innhold

Girkasse/clutch slurer etter oljepåfyll

Ranger emnet


KaldBlod

Anbefalte innlegg

Legg deg under bilen og løsne en eller to av de 10mm (eller 11?) skruene som går inn i nedre del av girkasseflensen (den som motoren er skrudd fast i).

 

Da skal du kunne bøye unna blekket. La all oljen renne ut, også kjøper du to-tre bokser med Brake-clean og spyler rundt om nedi der ovenfra.

 

Antagelig så har det meste rent ut allerede, det er ikke noe pakning mellom motor og girkasse i det hele tatt. Men åpne den så bremse-rensen får renne fort ut, denne skal løse opp det som er av olje.

 

Åkæi. Ser at det er dårlig med tetning der. Har rent mye olje gjennom sprekken.

 

Herlig om jeg får fiksa dette på en enkel og billig måte! :)

 

Skal jeg sprøyte inn brake clean-greiene gjennom hullet i toppen?

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å spyle inn avfetning og vann ista. Rant jævlig mye olje ut, men tipper det er mye igjen. Vet ikke hvor mye det hjalp heller.

 

Senere var jeg på et selvmekke-verksted, hvor en av de ansatte mente at jeg helt sikkert måtte bytte clutchen..

 

Vanskelig detta. Alle kommer med forskjellige løsninger jo! Får prøve alt og se..

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å spyle inn avfetning og vann ista. Rant jævlig mye olje ut, men tipper det er mye igjen. Vet ikke hvor mye det hjalp heller.

 

Senere var jeg på et selvmekke-verksted, hvor en av de ansatte mente at jeg helt sikkert måtte bytte clutchen..

 

Vanskelig detta. Alle kommer med forskjellige løsninger jo! Får prøve alt og se..

 

Neida, er ikke vanskelig, bare å følge alle rådene på engang :) bare å pøse på med vann og avfetting gjennom hullet og ville også tatt av starteren, denne har ikke så godt av vann serru :) ta ut starteren, fyll cluch huset med mye av fettting og få noe bevegelse der nede.. eventuellt på med starteren og kjøre en tur med det før du tapper avfettingen av og lufter ut og tørker..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår