Gå til innhold

Bil/DIY-wiki, god eller dårlig idé?

Ranger emnet

Ghostride

Er dette en god idé, og ville du brukt den?  

18 stemmer

1. 1. Er dette en god idé, og ville du brukt den?

• God idé, jeg ville bidratt med artikler
      9
    • God idé, jeg ville brukt den som oppslagsverk
      8
    • God ide, men ville ikke brukt den selv
      1
    • Dårlig idé
      0

Anbefalte innlegg

Jeg driver og vurderer et lite web-prosjekt, og tenkte jeg skulle høre med brukerene her på forumet om de synes det er en god idé eller ikke, siden det er bilrelatert.

Prosjektet går ut på en wiki hvor man kan lage guider for forskjellige gjør-det-selv reparasjoner,mods osv for biler.

(for de som ikke vet hva en wiki er, så er det en webside hvor hvem som helst kan bidra med stoff og endringer. Noen steder krever kun en registrering, andre steder behøver man ikke det heller. Det meste kjente eksempelet er wikipedida et wiki-leksikon, en.wikipedia.org for engelsk utgave, no.wikipedia.org for norsk)

Wikien vil være et sted man kan legge inn guider tips og triks både for mer generelle oppgaver, som sveising,lakkering,karosseriarbeid osv, men også for modellspesifikke oppgaver (hvordan bytte delen X på en en bil av typen Y)

Så, hva tror folket? Ville det vært en god idé, og ville du brukt en slik side om den hadde eksistert?

2001 Alfa Romeo 156 Selespeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne blitt bra ja, men tror det krever mye administrering.. mange som kan kødde med ting vet du..

X

Ja litt administering blir det nok, men håpet er jo at det blir såpass mange brukere etter hvert at brukerene selv fikser sånt. Om man ser på f.eks den norske wikipediaen, så tar det som regel ikke lang tid fra noen skriver noe kødd til en annen bruker ser det og endrer det tilbake.

Over til noe annet, noen som har forslag om et bra navn for wikien?

Og om det er noen som har noe de har skrevet allerede som de vil bidra med er det bare å sende meg en PM, så kan jeg legge det til før jeg gjør wikien public, det er greit å ha litt stoff der fra begynnelsen.

(Selvfølgelig måte det være ting du har skrevet selv, eller har tillatelse fra forfatter til å legge ut. Ren avskrift fra andre uten tillatelse er ikke lov. Samme gjelder bilder osv, bare bilder du har tatt selv eller har tillatelse til å legge ut. Disse reglene vil også bli håndhevet på selve wikien når/om den kommer på nett, ting som bryter opphavsrett/åndsverksloven vil bli slettet med en gang det oppdages.)

2001 Alfa Romeo 156 Selespeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider