Gå til innhold

Hvor går grensen får å få modifiseringer godkjent?

Ranger emnet


polo-1992-xtreme

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Hva må til for å få diverse modifiseringer godkjent, og hva MÅ godkjennes?

Hvor langt kan man egentlig gå før ting faktisk ikke er lovlig lenger?

Er det biltilsynet/trafikkstasjonene man må oppsøke for å få ting godkjent, og kan de egentlig godkjenne alt om de er i "godt humør"? hehe

 

Hvordan er reklene rundt dette, og hvor går grensen på det man ikke trenger å få godkjent, til det man MÅ godkjenne?

 

Noen som kan legge ut litt info om dette?

 

takker og bukker

 

 

Mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg blei i grunnen frista å spør om kor langt er et tau........

 

Etter å ha fulgt med på et forum der det har vært en del ombygninger sitter eg igjen med et ord og det er dokumentasjon.

 

Du bør høre med folk der du bor om hvilken trafikkstasjon som er mest serviceinstilt og har erfaring med ombygging. Deretter tar du kontakt med dei og får til et møte der du legger fram vel gjennomtenkte planer og spør han du er i møte med hva som trengs ellers. Hold så kontakten og ta mange bilder for dokumentasjon og gjør jobben proft. Da kan du nok klare å få godkjent det meste.

 

Kommer du bare inn for å vise en veldig ombygd bil vil du neppe få det godkjent, og spesielt ikkje viss du klarer å treffe på stasjonens vriompeis når han ikkje har fått seg på lenge :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

 

Hva må til for å få diverse modifiseringer godkjent, og hva MÅ godkjennes?

Hvor langt kan man egentlig gå før ting faktisk ikke er lovlig lenger?

Er det biltilsynet/trafikkstasjonene man må oppsøke for å få ting godkjent, og kan de egentlig godkjenne alt om de er i "godt humør"? hehe

 

Hvordan er reklene rundt dette, og hvor går grensen på det man ikke trenger å få godkjent, til det man MÅ godkjenne?

 

Noen som kan legge ut litt info om dette?

 

takker og bukker

 

 

Mvh Mads

 

 

 

Hva med å komme med litt mer konkrete ting? Er litt forskjellig å "godkjenne" annen dimmensjon på dekkene vs å godkjenne en rs6-motor i en polo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør kontakte et biltilsyn å legge fram hva du har til hensikt å forandre på bilen, og spørre de hva som må til for å få dette godkjent.

 

Dette innebærer som nevnt.. dokumentasjon. Det er den eneste måten å "bevise" at bygget er nogenlunde fornuftig.. Det vanskelig å få en på biltilsynet for å godkjenne diverse ting, alt fra senkesett til større inngrep da det er deres navn som står som "ansvarlig" om noe skulle gå til helvete..

Noen er fornuftige og greie, andre ikke.. etter min erfaring er det mest av sistnevnte type..

 

tüv papirer er en god start i de fleste tilfeller!

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tüv papirer er en god start i de fleste tilfeller!

Nettopp derfor er jeg sakte på vei mot Tyskerleiren. Kommer man med en Honda inn på Biltilsynet blir man tatt med ut bak og avrettet, mens med BMW og de andre store Tyske blir man tatt imot med åpne armer og får champagne og konfekt. Fordi med Tyske biler så har man TüV-papirer på absolutt ALT til nesten alle modeller noensinne produsert der. Alt fra senkesett til motorbytter og en hel haug med annet snacks. Jeg gikk liksom lei av å være livredd for å skru på/modifisere sin egen bil, samt alltid se seg over ryggen etter tilsynsfolkene og politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, med tanke på at denne er godkjent på hvite skilter, så sier vel det litt om at biltilsynet er litt runde i kantene, så lenge man faktisk gjør en ordentlig jobb.

 

005_jpg.jpg

 

For å sitere litt fra hjemmesiden.

"ca. 1300 hk + 400-500 hk nos. Dreiemoment rundt 15-1600 nm + dreiemoment fra gassen."

 

"Motor: Ford Motorsport, 700Cui (11,5L) BOSS helaluminium, m/tørrsumpsmøring, 250kg komplett."

 

"Toppfart: Over 400 hvis en fortsatt har bakkekontakt. :)"

 

"Bilen er i tillegg godkjent for gatebruk! m/dobbelt 4" eksosanlegg og karbonfiber aeroscoop!!!"

 

Så... bare å ha konstant dialog med biltilsynet og vise dokumentasjon på hver eneste skrue, så går det bra.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår