HPfreak Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Hadde bilen min på eu kontroll i dag og det var ikke bra! I gulvet har det kommet rust så det var noen karosseri plater som hadde løsnet! Så gulvet må sveises opp igjen og sveise slik at det blir holdbart igjen Så er det noen som er drit flinke og seriøs eller vet om noen som er det som tar en slik jobb? Bilen må bli klar til sommerenda jeg ønsker å være med på kjøringen som er der! Greier å reise litt med bilen men ikke på andre siden av landet. Venter på svar fra et par stk rundt her men er mer interessert i å få tak i noen flinke enn noen som bare gjør det for å tjene lette penger! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Hadde bilen min på eu kontroll i dag og det var ikke bra! I gulvet har det kommet rust så det var noen karosseri plater som hadde løsnet! Så gulvet må sveises opp igjen og sveise slik at det blir holdbart igjen Så er det noen som er drit flinke og seriøs eller vet om noen som er det som tar en slik jobb? Bilen må bli klar til sommerenda jeg ønsker å være med på kjøringen som er der! Greier å reise litt med bilen men ikke på andre siden av landet. Venter på svar fra et par stk rundt her men er mer interessert i å få tak i noen flinke enn noen som bare gjør det for å tjene lette penger! åssen bil snakker vi om her? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 V8 dynga mi! :( :( :( :( :( :( :( Det har kommet rust under den og det hjelper ikke med de hk jeg har som drar i dette heller! Så for de som ikke vet så er det til en Volvo 240! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 åssen bil snakker vi om her? det er no under 240... såe regner med at det er 240'n hans;) :D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 det er no under 240... såe regner med at det er 240'n hans;) :D etter det jeg har fått med meg så har han fler 240'r...eller? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Joa har en 1975 244 (med V8 og nos) og en 1987 245 (med stereo) og skal nå kjøpe tilbake min savnede 1977 245 L (den med engang døde folk i: likbilen) bare jeg får inn noen kroner! Men det er snakk om den 1975 244 som det er rust på! Men har tilgang til rustfritt stål i fin tykkelse. Hvordan er det å bygge opp gulvet med noe slikt da? Så slipper jeg rust og drit senere? Det er kanskje litt anderledes å sveise det? Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Joa har en 1975 244 (med V8 og nos) og en 1987 245 (med stereo) og skal nå kjøpe tilbake min savnede 1977 245 L (den med engang døde folk i: likbilen) bare jeg får inn noen kroner! Men det er snakk om den 1975 244 som det er rust på! Men har tilgang til rustfritt stål i fin tykkelse. Hvordan er det å bygge opp gulvet med noe slikt da? Så slipper jeg rust og drit senere? Det er kanskje litt anderledes å sveise det? kan fint sveise sammen svart og rustfritt stål, men i skjøtene blir det ikke noe mer rustfritt en med kun svart stål. kanskje det ruster lettere? lage hele gulvet i rustfritt? lukter stort prosjekt her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Det frister jævlig å gjøre noe slikt! En kamerat av meg fikk feil på eu at alle skjermene var rustet bort! Klipte til og ordnet litt på jobben så nå har han nye rustfrie skjermer! :) Og en kjempe fornøyd eier som ga 2500 for bilen som nå er eu godkjent! Hvis han som skal gjøre jobben sier det ikke er noe problem så kommer jeg til å sno til meg nok materiell til at hele gulvet blir byttet til rustfritt! Er jo gratis jo! ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bremseklossen Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Kjør bilen på dynga du.....hehe....ellers kan jeg jo være rimelig med et bytte....jeg FÅR din og du får likvogna di....hmmm.... Siter GråTassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Skulle gjerne hjulpet deg litt der jeg. Men jeg sveiser ikke rustfritt, kun vanlig med mig`n min.. Å bytte et helt gulv blir mer jobb enn du aner. 240`n har flere "vinger" under bilen som gulvet hviler på, der er gulvet punktsveiset, det blir utrolig mange punkter som må borres opp... I første omgang tror jeg jeg ville satset på å utbedret kun den rusta som er og få den eu godkjent for sommeren, så kan du jo ta gulvbytte som prosjekt neste vinter.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Kjør bilen på dynga du.....hehe....ellers kan jeg jo være rimelig med et bytte....jeg FÅR din og du får likvogna di....hmmm.... Hahahaha morro klumpen! Bare hvis du setter i den 670 hk motoren jeg fant i sverige i den! Da kan jeg tenke på det! Ja det blir nok kun å ta det værste i første omgang! Får også se hva det blir for noe materiell også! Hadde vært digg med rustfritt men vet at ikke alle sveiser dette! Må jeg ta vanlig stål så gjør jeg det og! Men vet ikke om vi har det på jobben! Men ordne det slik at jeg får misbrukt den noe skikkelig til sommeren skal iallefall være sikkert! ;) Så da kan du angre Bremseklossen! :) Skal burne rundt deg i hele vinger! JOOOOOOOO! ! ! ! ! ! ! !! ! LOL Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Fått tak i en som kanskje kan ta det nå i Oslo! Men er det lettest å ta dette fra under eller ifra inne i bilen?? Er kanskje ett fett hvor du sveiser det fra så lenge det blir gjort? Men jeg kjører bilen innover i morgen så skulle han ta en titt på det! Og han er visst dyktig og billig! Slikt liker vi! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Fått tak i en som kanskje kan ta det nå i Oslo! Men er det lettest å ta dette fra under eller ifra inne i bilen?? Er kanskje ett fett hvor du sveiser det fra så lenge det blir gjort?Men jeg kjører bilen innover i morgen så skulle han ta en titt på det! Og han er visst dyktig og billig! Slikt liker vi! Spørs vel hvor i gulvet det er... Men hvis man ikke har karosseri bukk til å sette bilen på høykant er det lettest å sveise innenifra,(ingen som gidder å ligge under en bil å sveise) ut med teppe osv må man uansett. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Det er platene ved fremre jekkefeste! Det må sveises fast igjen pluss noe dill dall her og der! Skal forsterke hele gulvet så jeg slipper å gjøre slikt igjen! Ikke det mest morsomme! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Hvor lang tid kan man regne med på slikt arbeid sånn ca? 2-3 dager, flere uker eller måneder? Og tar det lengre tid å bruke rustfritt enn vanlig stål? Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg