Gå til innhold

Sveising?

Ranger emnet

HPfreak

Anbefalte innlegg

Å sveise rustfritt stål mot svart stål går vel ikke, bruker TIG på rustfritt vel?

å sveise platene under jekk festet og div tar vel 10 timer toppen? spørs! beste er å ta ut alle seter og trekk og se over gulvet.. jeg har skrapt vekk alle "asfalt" mattene, bynt å ruste under det, men ikke igjennom:)

"We ride together, We die together, Volvo boys 4 life"

Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker å sveise rustfritt og vanlig, bare at legeringa blir brent bort på det rustfrie der du sveiser, og du må bruke enten pinne sveis eller tig sveis med rustfrie pinner osv..

hvis det ikke er så mye, så kan mye være gjort på en time.. ribber du seter og tar ut teppe kan det fort ta litt lenger tid. 5-10 timer kanskje.. med sveising såklart.

jeg ville kappa ut og lagt på vanlig plate som jeg slipte ned sveisene på og tok å rustbeskytta.

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ribber bilen helt før sveisingen! Gidder ikke å betale for det da jeg gjør mye av det fort på et par timer!

Så han som skal sveise kan bare begynne rett på! Han får bestemme selv hvordan han vil gjøre det bare så lenge det blir bra!

Hmmmm får begynne denne helgen så alt er klart! Kaste den på en henger og dra den innover! Not Gøy at all!

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hjulpet deg litt der jeg. Men jeg sveiser ikke rustfritt, kun vanlig med mig`n min..

Å bytte et helt gulv blir mer jobb enn du aner. 240`n har flere "vinger" under bilen som gulvet hviler på, der er gulvet punktsveiset, det blir utrolig mange punkter som må borres opp... I første omgang tror jeg jeg ville satset på å utbedret kun den rusta som er og få den eu godkjent for sommeren, så kan du jo ta gulvbytte som prosjekt neste vinter..

Men du har ikke lyst til å tjene noen kroner på å bytte 2 kanaler på en Peugot ? Ei venninne av meg fikk mangler på det på eu kontrollen sin og trenger sårt noen som kan bytte dem for henne!

Regner med at hun har kanalene og at det er bare jobben som trengs hjelp til!

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider