awt Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Jeg gjentar meg selv: Kjøretøyforskriften: § 31-1. Generelt om vindu 3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves.[/Quote] Direkte link Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottoaurstad2 Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 jeg har brukt hårføner for og tørke rutene hehe jeg trenger flere tips. på hvordan sote ruter så man får bestmulig resultat Siter http://schottoracing.piczo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 (...) har selv sittet på til en kompis som hadde teipet igjen bakruta med et VW emblem, og da vi ble stoppa så var beskjeden klar ( og dem viste oss det i forskriften ) at man skal ha mulighet til å se lys fra utrykkningskjøretøy. mao kan du f.eks ikke male igjen/lakkere bakruta på bilen din ( såfremt det originalt skal være mulig å se igjennom den ) dere stoppet jo etter å ha sett blålysene? :) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
willy_ Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 bakruta skal ikke være mørkere en at du kan se blå lysene fra utrykningskjøretøy, men "si at du maler bakruta di svart" og fjærner speilet" så er dette lovlig, men hvis du har speil så skal dette kunne beyttes, og er ruta de sån at du kan se gjennom er d påbudt med speil.. dette er i alle fall sånn som j har forstått d politiet kan ikke kreve at du fjærner sotinga på stedet! de kan gi deg mangel lapp.. når j sota sist brukte j ikke zalo,bare vann.. filmen satt så godt fast at j måtte sitte med kniv og white spirit i en halv time pr rute for å få d av! etter som j ville ha lysere film etter noen mnd.. og etter at j hadde lagt på filmen og skjert til osv så gikk j over med hårføner langs kanten oppe og ei negle fil og fjærna overflødig film, klarte ikke å kjenne at d var film der, og gikk ikke an å pirke av!! og j har prøvd! brukte vanlig billig film, men funka fint å stompe røyk på filem uten at d ble noe slags merke av dette oxo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg