Gå til innhold

VDO Dayton CD4802 vs. Pioneer deh-p77mp

Ranger emnet

PerryZaphire

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha meg spiller og har lagt valget på disse to:

http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=3176&taxonomy_id=430-458

og

http://www.vdodayton.com/product.aspx?a=&containeridname=&containerid=176&vparam=&documentid=&color=red

Vet av erfaring at lyden i en Pioneer deh-p77mp er nydelig både på lavt volum og på veldig høyt volum... men har ALDRI hatt VDO før og denne skal visst være "toppmodellen" til VDO og den har så og si samme specs som pioneeren... men jeg liker utseendet på vdo best.... hva bør jeg velge? skal brukes isammens med et rimelig stort anlegg og det jeg krever da er en høy ytelses spiller som spiller pent og harmonisk...

Erfaringer anyone?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en VDO dayton 751 x, knall spiller! kostet 3000 for 2 år siden, og de selges de for den dag idag :) God lyd, var to linjeutganger på min :) også kan man skifte farge mellom oransj og grønt.. snasen detalj :) Toppmodelen har jeg ikke hørt, kun trykt på, virker som det er god kvalitet,ikke noe sånn billig "knas" trykk der nej

VDO blir jo produsert av gamle philips, så kvaliteten er det ikke noe å si på :)

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en VDO dayton 751 x, knall spiller! kostet 3000 for 2 år siden, og de selges de for den dag idag :) God lyd, var to linjeutganger på min :) også kan man skifte farge mellom oransj og grønt.. snasen detalj :) Toppmodelen har jeg ikke hørt, kun trykt på, virker som det er god kvalitet,ikke noe sånn billig "knas" trykk der nej

VDO blir jo produsert av gamle philips, så kvaliteten er det ikke noe å si på :)

Takk :)

kan legge til at VDOen er 6mndr gammel og jeg får den for 2500kr :)

Pioneeren er litt over året og koster meg 3000kr....

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer har jeg ingen erfaring med, men jeg hadde en VDO CD3300 for noen år siden, og den var helt knall. God kvalitet, bra følelse i knappene, mange _praktiske_ detaljer (ikke bare unødvendige og glorete) og en meget bra lyd.

Får jeg noengang tak i dem som stjal den, skal jeg..... ja... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får mye mer for pengene når det gjelder vdo. Selger begge på jobben selv. Kanskje flest som har hørt om pioneer, men vo er ikke noe dritt, Og at det er biltema er bare piss. Husk Vdo lager Instrumenter mm til vag..

Mente ikke å tråkke noen på tærne her.. :)

Mener bare jeg har sett VDO Daytona i CD CARDIC katalogen...

Som jeg sa har jeg INGEN kjennskap til kvalitet på VDO, så jeg kan IKKE si no om kvaliteten der.

Bare lurte om CD CARDIC er forhandler av dette merket..

Biltema/Cd Cardic sammenligningen var myntet på at det er vel ikke så alt for mange som konkurerer innen en eller annen form for lyd i bil som handler elementer og utstyr på Biltema eller Cd Cardic.. :roll:

Bygge artikkler derimot kjøper jeg selv på Biltema; sånn som sparkel, pussepapir etc... bonde

Mente ikke å si at billig er lik dritt heller..

Se på f.eks Dynabel og Seas som forhandles/selges av lavpris butikken ELTEK..

Kjempebra utstyr!!

Sorry vist noen ble fornærmet.. :rolleyes:

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilxtra har vel også VDO Dayton. HAr vært borti en del spillere og liker dem godt. Den du vurderer er en knallspiller, selv om jeg er litt uenig i layout på knappene. Kjenner folk som jobber med VDO, god kvalitet og lite kluss med de. Egentlig rart at de ikke er mer kjøpt i Norge.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får mye mer for pengene når det gjelder vdo. Selger begge på jobben selv. Kanskje flest som har hørt om pioneer, men vo er ikke noe dritt, Og at det er biltema er bare piss. Husk Vdo lager Instrumenter mm til vag..

Du som forhandler VDO; er det tidskomp og EQ på den?

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VDO har også en kjempe garanti ordning.. min ble ødelagt to år etter at spilleren var kjøpt ny ( ville ikke skifte farge fra oransj til grønn ) dette tok de på garantien :) betalte ikke en krone :)

Joda, det er bilextra og cd cardic som har disse, men som sagt, de lager gode spillere!

VDO som lager instrumenter er vel ikke helt samme produsent som lager VDO DAYTON, vdo dayton er jo ett philips konsern.. :)

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider