Gå til innhold

Senkesett 940

Ranger emnet

Jokek

Anbefalte innlegg

Tross all Volvo-oppdelinga på bilforumet finnes det ikke noe eget for Volvo 940, men jeg slenger det inn her under 740 siden det er omtrent samme bilen.

Hvilket senkesett til 940/740 anbefales? Poenget mitt er egentlig ikke å senke, men siden jeg skal bytte dempere og har original nivåregulering, kan jeg likegodt bytte alt. Og hvorfor ikke bytte til lavere fjærer med det samme.

Tenke på Original sportsunderstellet til Volvo som senker 25mm. Dette burde være passe og koster 5000kr. Noen som har dette montert, og vet hvilke dempere som følger med?

Hvilke andre alternativer har jeg?

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det orginale sportssettet er det som er penest og fungerer best, andre senkesett har en tendens til å få det til å se ut som at bilen er høyere frem en bak. Det senker vel 25mm på en turbo og 40/45mm på en org.

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det står i katalogen at det senker 25mm men det kan vel kanskje variere. Det finnes nemlig ulike sett etter tyngden på bilen (a/c + turbo osv).

Hvor mye det senker er ikke så viktig for meg. Hvorvidt støtdemperne og fjærene passer sammen er imidlertid viktig.

Lurte også på å slenge på noen nye krengningsstag, men disse bør være billige å få tak i brukt fra en 740 Turbo.

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye dempere og fjærer er nå bestillt. Jeg så forresten at jeg hadde stabstag bak også, selv om det ikke virker slik. Kan jo være den slitne nivåreguleringa bak som gjør at den sægger litt i svinger + at jeg kjører med myke piggfrie dekk.

Ser frem til å slite med monteringa. Banne banne :-)

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd har prøvd 3 forsjellige senkesett til 740 (jamex, lersjöfors og ventura) 2sistenevnte har fungert veldig bra på 240 og har senket pent. Men på 740'en så ble den høy foran å "lav" bak på alle settene. Jamex var overaskende best. alle disse settene skulle senke 40-45mm. En kompis av meg hadde org. volvo senkesett på sin, men jeg ville ikke kjøpe dette for det kostet 5000, og settet skulle senke kun 25mm. men bilen hans var lavere og meget pent senket så kjøp org. volvo, det er det eneste som funket på 740. o hellige r sport sier jo noen :D

Men etter lesjöfors fjærene mine var en tur i pressa og med litt varme ble bilen min også lav omsider.

post-1145-13804850947255_thumb.jpg

94 Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tvindal

Jeg har prøvd har prøvd 3 forsjellige senkesett til 740 (jamex, lersjöfors og ventura) 2sistenevnte har fungert veldig bra på 240 og har senket pent. Men på 740'en så ble den høy foran å "lav" bak på alle settene. Jamex var overaskende best. alle disse settene skulle senke 40-45mm. En kompis av meg hadde org. volvo senkesett på sin, men jeg ville ikke kjøpe dette for det kostet 5000, og settet skulle senke kun 25mm. men bilen hans var lavere og meget pent senket så kjøp org. volvo, det er det eneste som funket på 740. o hellige r sport sier jo noen :D

Men etter lesjöfors fjærene mine var en tur i pressa og med litt varme ble bilen min også lav omsider.

Akkay.. Fin bil du hadde forresten! Fete felger, skulle hatt noen billige sånne <------- :D Så bare gi en lyd vist noe har!

Ja, org volvo da asså! Tenkte egentlig på det, og skal altids klare og skaffe de til innkjøpspris tenker jeg ;)

Men hva er prisen på disse andre da? Jamex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skaffe nye slike felger :D er eiker forhandler!

Jamex er vel konkurs tror jeg, /hørte noen rykter) men jeg betalte i den tid 1550 m.mva netto... De senket penest, men var ikke best å kjøre med.

Etter min mening finnes det kun et senkesett, volvo org.

:D

94 Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skaffe nye slike felger :D er eiker forhandler!

Ja har hørt rykter om det :)

Men gidder du og hjelpe meg littegranne da?

Bare noen spørsmål?

Skulle hatt 15" eller 16" felger til 740'n...

Hva har dere og velge mellom? Hva er prisen på felgene dere har?

Hva er den billigste lixom? Eller peneste.....

Har du noen bilder kanskje av 15" - 16" til Volvoen?

Vil absolutt ha, og skal ned til dere nå som dagene blir varmere, men har lixom ingen bilder og priser... Og katalogen deres er dyr :( Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha 16" da.

På vinterdekka på 740n hadde jeg Alutec Pole 7,5x16

39fel_alutel99.jpg Lik de der med 7,5" felgene har 3-4cm mindre kant.

Men disse er faktisk 500kr. dyrere enn eiker polaris felgene akkurat for øyeblikket, for polaris selges nå for 998 pr. felg.

Skal du hit til Oppdal eller til Eiker?

Kan iallefall skaffe deg felger med billige dekk også.

rundt 9000 for Eiker polaris(samme som på 740'n min) med Brae nye sportsdekk.

94 Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha 16" da.

På vinterdekka på 740n hadde jeg Alutec Pole 7,5x16

39fel_alutel99.jpg Lik de der med 7,5" felgene har 3-4cm mindre kant.

Men disse er faktisk 500kr. dyrere enn eiker polaris felgene akkurat for øyeblikket, for polaris selges nå for 998 pr. felg.

Skal du hit til Oppdal eller til Eiker?

Kan iallefall skaffe deg felger med billige dekk også.

rundt 9000 for Eiker polaris(samme som på 740'n min) med Brae nye sportsdekk.

Har du bilde av Polaris felgene?

Jasså, hva er det billigste du klarer og skaffe 16" felger m/dekk for da? Kan ikke akuratt ut med mer en 7-8000 maks...

Helst mindre... Dekk kan skaffes utenom, men rundt 1000 kr felgen kan vell jeg kanskje klare!

Skal vell til Hokksund tenker jeg, er det ikke der det ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider