safoll Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Har satt inn omp-stoler og 4-punktsbelter i bilen min, som tidligere sto i en rally-bil. Bør dette godkjennes i vognkort, eller i det hele tatt godkjennes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Så lenge de er godkjent for gatebruk skal vell det være nok? Men må vell ha papirer på de... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Hei.... Nå har ikke jeg all verdens peil på dette fordi jeg har ikke kommet så langt å satt inn stolene i min ennå, men etter som jeg har skjønt så har man ikke lov til å kjøre med 4-punkt uten veltebur.... men stolene skal ikke være farlig.... har også hørt at man ikke kan ta vekk orginal beltene. Dette kommer såklart ann på hvem du treffer\møte på biltrangsynet da...:) Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Du kan ta bort originalbeltene om du kjører med godkjente 4 pkt. belter. De godkjente er 2" og har hurtigfeste. Men skikkelig 3" belter er helt klart tøffest, men ikke godkjent for gatebruk og dermed kjekt å ha originalbeltene hengende tilfelle du blir stoppa eller noe. Tror man kan bruke 4 pkt. uten bur. Festes i baksete-belte-festene. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Ok. Originalbeltene blir nok hengende ja. Men "problemet" ang. godkjenning er at disse stolene er fra en rallybil, og er kanskje derfor ikke godkjent for gatebruk? Har dessverre ikke papirer på dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Går fin fint med bøtter uten bur. Er du i tvil så ring biltilsynet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Eg trur det er et krav at du skal ha adgang til baksetet viss bilen har. Har du 4 dører er det ikkje problem, men er det en todørsbil må du kunne vippe setet fram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Ok. Kjekt at jeg har S2 sedan da, selv om baksetet mest sannsynlig blir ubrukelig-gjort p.g.a beltene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Ok. Kjekt at jeg har S2 sedan da, selv om baksetet mest sannsynlig blir ubrukelig-gjort p.g.a beltene. Kjøp sånne belter jeg har, er bare en"beltekobling" som man kan ta av ved frikobling... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Går greit å bruke de "ytterste" baksetene med vanlig 4pkt også, men blir litt vel tungvint uten hurtigkobling å bruke midten :) Fjernet beltet i midten jeg .. Ikke fått noe stress enda, hverken på EU kontroll eller teknisk ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Hvor mye koster billige 4-punktsbelter? Trenger ikke være godkjente/homologerte. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Hvor mye koster billige 4-punktsbelter? Trenger ikke være godkjente/homologerte. http://www.pedersens-racing.no/bil/Sabelt/belter/ Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg