Gå til innhold

Ødelagt hjulbolt...

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Skiftet om til de nye sommerlissene mine i dag. Når jeg lå om så oppdaget jeg at den ene bolten var kortere enn de andre. Felgene som er på nå er akkurat noen mm for tykk til at mutteren treffer gjengene på bolten. Går det an å bytte hjulboltene som står fast i "klokken" uten å bytte hele greien og bli flådd på verksted? Ser litt jalla ut uten en mutter også.

Nå kjører jeg med 3 av fire festet, da jeg ikke får til å feste den siste. Funker det? Har ikke hørt noen rumling, kjent vibrasjoner eller noe.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet om til de nye sommerlissene mine i dag. Når jeg lå om så oppdaget jeg at den ene bolten var kortere enn de andre. Felgene som er på nå er akkurat noen mm for tykk til at mutteren treffer gjengene på bolten. Går det an å bytte hjulboltene som står fast i "klokken" uten å bytte hele greien og bli flådd på verksted? Ser litt jalla ut uten en mutter også.

Nå kjører jeg med 3 av fire festet, da jeg ikke får til å feste den siste. Funker det? Har ikke hørt noen rumling, kjent vibrasjoner eller noe.

Vet ikke hvordan det er på din, men antakeligvis er de bare banket inn i bremseskiva elns. da jeg byttet skiver foran på laurelen banket jeg bare boltene ut av den gamle og inn i den nye.

Hvor stor er forskjellen? Det høres ut som du kanskje kjører med litt korte bolter på alle sammen. Mutterene skal mer enn bare ta tak, de skal skrus et godt stykke innpå. Det kan være at alufelgene har tykkere gods enn stålfelgene som sikkert er standard. På min har jeg hjulbolter, og de varierer i lengde ut fra om jeg har alu- eller stålfelger.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider