Gå til innhold

escort tuning

Ranger emnet


lintho

Anbefalte innlegg

hva kan jeg gjøre for å få litt mer ytelse på min escort 94 modell 1.6 16v ? er vel orginalt 90 hk mener jeg. Tenkte på enkle ting som ikke koster skjorta :p samtidig lurte jeg på om noen har gode forslag til 17" til bilen min. og hvordan dekk dimensjon bør jeg bruke ? er helt ny innen bil :p vær snill :) kan 17" bli litt stort ? bilder av bilen på http://www.home.no/lintho

Audi A3

1997

1.8 125hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbo har en tendens til å plutselig koste litt da(etter to raste motorer);)

Men det er jo litt å hente på åpent luftilter+grenrør og komplett eksosanlegg..

Muligens sette på en bensintrykksregulator for høyere trykk noe som merkes på responsen+tanke 98blyfri og justere tenning..Er litt på vei da;)

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva kan jeg gjøre for å få litt mer ytelse på min escort 94 modell 1.6 16v ? er vel orginalt 90 hk mener jeg. Tenkte på enkle ting som ikke koster skjorta :p samtidig lurte jeg på om noen har gode forslag til 17" til bilen min. og hvordan dekk dimensjon bør jeg bruke ? er helt ny innen bil :p vær snill :) kan 17" bli litt stort ? bilder av bilen på http://www.home.no/lintho

 

Jeg kunne egentlig bare svart nei på spørsmålet angående ytelse, du kan jo legge penger og tid i å bytte til feks effekanlegg,chip og filter osv, men det hjelper ikke stort....

 

Motorbytte til en turbomotor kan du jo, men da blir det nok endel stress med godkjenninger osv. ( visst du skal godkjenne da såklart :rolleyes: ) Får ikke all verdens effekt da heller...

 

Min personlige mening (prøver ikke være tett) er å ikke legge noe penger i en motor med såpass dårlig utgangspunkt...

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Zetech motor i bilen?? put in to liter og skift styrebokse. funker som faan. bare passe på at dem er samme årsmodel.... vurderte det i min escorth og, selv om den har 1,8 nå... eller om den bare selges og jeg kjører med cossyn i stede (om jeg får skilt på den igjen)

(la oss sprenge en fotoboks for demostrering mot bøtesatsene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbo har en tendens til å plutselig koste litt da(etter to raste motorer);)

Men det er jo litt å hente på åpent luftilter+grenrør og komplett eksosanlegg..

Muligens sette på en bensintrykksregulator for høyere trykk noe som merkes på responsen+tanke 98blyfri og justere tenning..Er litt på vei da;)

 

er alle disse tingene brukervennlig ? eller tar det 1 år også er motoren helt død ? :p

Audi A3

1997

1.8 125hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letteste og billigste er som fler sier over her;

-Åpent luft-filter (ca 500,-)

-Grenrør (ca 4000,-)

-Komplett sportseksos (ca 4000,-)

-Chip (ca 3000,-)

 

(priser er bare ca og avhenger veldig av merke og leverandør)

 

Dette vil ikke skade motoren i den forstand, du bare optimaliserer det som allerede er i motoren.. Blir uansett ikke mye hester å hente ut hvis du gjør alt jeg lista opp over her, men en 15-20hk burde være mulig.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17" er i drøyeste laget, men det går bra.. Kjører med 205/40/17 på escorten min(escort mk7), med 40senk. Subber litt men funker greit nok til hverdagsbruk..

 

hm, må vel bli noe av samme dimensjon ja. mener min også har blitt senket med 40 mm :) er escort 94 modell mk6 eller mk7 ? har ingen anelse selv. aldri vært intressert i escort :p

Audi A3

1997

1.8 125hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letteste og billigste er som fler sier over her;

-Åpent luft-filter (ca 500,-)

-Grenrør (ca 4000,-)

-Komplett sportseksos (ca 4000,-)

-Chip (ca 3000,-)

 

(priser er bare ca og avhenger veldig av merke og leverandør)

 

Dette vil ikke skade motoren i den forstand, du bare optimaliserer det som allerede er i motoren.. Blir uansett ikke mye hester å hente ut hvis du gjør alt jeg lista opp over her, men en 15-20hk burde være mulig.. :)

 

hvor mye tror du chip utgjør alene ? med åpent luft filter mener du feks KN filter ?

Audi A3

1997

1.8 125hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye tror du chip utgjør alene ? med åpent luft filter mener du feks KN filter ?

Chip på liten sugemotor, tja 10hk kanskje.. Vanskelig å si.. :)

 

Jeg ville enbefale deg å montere åpent filter (Konet, KN, green osv)

Ikke at du får så mange fler hester, men du merker litt forskjell i toppregistret på motoren pluss at du får en fet innsugslyd! Lyden er halve opplevelsen!

 

Noe sånt som dette:

 

PICT0171.sized.jpg

 

Her måtte jeg bygge om festet til luftmengdemåleren, men det var vært det! :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd: Enten bytter du motor eller så kjører du som den er! Trimme en Zetec 1,6 kan du glemme, det koster mye mer enn det smaker! Finn en 1,8 fra en annen Escort, eller en 2.0 fra Mondeo! (men da må du bruke innsug, vannpumpe, bunnpanne og motorfester fra den du har)

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår