240ft Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Noen som har erfaringer med Greensstuff bremseklosser på 240 ? Hvor selges de i Oslo området ? Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Noen som har erfaringer med Greensstuff bremseklosser på 240 ? Hvor selges de i Oslo området ? http://WWW.Be-4-you.com selger dem.. dem holder til i oslo.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 ikke til 240 ifølge hjemmesida deres. kun 850 v70 osv. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Hentet fra innlegg på Brickboard, som du ser er det både tommel opp og tommel ned: "I've heard good things about the PBR ceramic pads for regular street use. If you want a performance street pad, I really like EBC Greenstuff pads. For autocross I would go with EBC Redstuff. As you can tell I like EBC pads for agressive driving. Both the Greenstuff and Redstuff WILL squeal. The Greenstuffs will squeal less than the Reds, but they are both semi metallic pads so there is no getting around that. The PBR ceramics are quiet and dust very minimally...from what I have heard. I haven't ever run them myself." ..... "Beware of the EBC Greenstuff pads! They stop better than the PBR Deluxe, and have a better feel, but rotor warpage is such a problem that MVP stopped selling them. Hopefully the slotted rotors dissipate hot gases better, so you won't have a problem. Let us know if you try them, successfully or not." Etter å ha brukt mange typer klosser på mange typer biler opp gjennom årene syns jeg personlig at Volvo-klossene er meget bra. Hyler ikke, stopper bedre enn de fleste, varer lenge. Ulempen er støvet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Hyler ikke Mine hyler jo nå da :rolleyes: Når jeg ikke bremser så hardt.. Så kommer det en fin iriterende hyle lyd :D Men dem er nåk en del utslitt sikkert da.. Ble sist skifta før jeg kjøpte vogna.. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Kan være som du sier, at de er utslitt. (Da driver du og sliter skivene også, men det vet du vel.) Jeg bruker alltid de medfølgende mellomleggsplatene og smører anleggsflater og bevegelige deler med kobberpasta når jeg skifter klosser, og har aldri hatt problemer med skrikende bremser når jeg har brukt Volvo-deler. Kan jo ha hatt flaks, men jeg har tilskrevet det kvaliteten på delene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Hva koster det for nye bremseskiver foran å bak + nye bremseklosser rundt om da ? Tror jeg bør bytte alt.. var en del riper i skivene fremme vertfall :/ hehe Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Hva koster det for nye bremseskiver foran å bak + nye bremseklosser rundt om da ? Tror jeg bør bytte alt.. var en del riper i skivene fremme vertfall :/ hehe Kjøp skivene på biltema. så ring å hør med be-4-you gutta om dem har klosser til 240en. men foralldel ikke kjøp klosser på biltema, for da får du fort kast i skivene da det ikke er nok friksjon i dem å det blir varmgang. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Kjøp skivene på biltema. så ring å hør med be-4-you gutta om dem har klosser til 240en. men foralldel ikke kjøp klosser på biltema, for da får du fort kast i skivene da det ikke er nok friksjon i dem å det blir varmgang. Kjøp skivene på biltema funker de bara eller? Jeg har kjøpt skiver på biltema. klosser også. kansje jeg skulle bytte ut klossen e til noen andre da. men åssen er skivene ? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Kjøpte klosser på Raceshop, tror de har skiver der også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 men det sikkert ganske mye dyrere en biltema :) Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 men det sikkert ganske mye dyrere en biltema :) Jo men har de EBC skiver på Biltema da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 trur ikke det. hva så specielt med de skivene? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 trur ikke det. hva så specielt med de skivene? hehe si det, er vel bare at det er EBC :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 jeg har kjørt med green stuff klosser i 3år nå og de ser ikke mye slitt ut! men skivene får jævlig juling!de slår seg gøtt etter hard oppbremsing.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg