Gå til innhold

Greenstuff bremseklosser.

Ranger emnet

240ft

Anbefalte innlegg

Hentet fra innlegg på Brickboard, som du ser er det både tommel opp og tommel ned:

"I've heard good things about the PBR ceramic pads for regular street use. If you want a performance street pad, I really like EBC Greenstuff pads. For autocross I would go with EBC Redstuff. As you can tell I like EBC pads for agressive driving. Both the Greenstuff and Redstuff WILL squeal. The Greenstuffs will squeal less than the Reds, but they are both semi metallic pads so there is no getting around that. The PBR ceramics are quiet and dust very minimally...from what I have heard. I haven't ever run them myself."

.....

"Beware of the EBC Greenstuff pads! They stop better than the PBR Deluxe, and have a better feel, but rotor warpage is such a problem that MVP stopped selling them. Hopefully the slotted rotors dissipate hot gases better, so you won't have a problem. Let us know if you try them, successfully or not."

Etter å ha brukt mange typer klosser på mange typer biler opp gjennom årene syns jeg personlig at Volvo-klossene er meget bra. Hyler ikke, stopper bedre enn de fleste, varer lenge. Ulempen er støvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyler ikke

Mine hyler jo nå da :rolleyes: Når jeg ikke bremser så hardt.. Så kommer det en fin iriterende hyle lyd :D

Men dem er nåk en del utslitt sikkert da.. Ble sist skifta før jeg kjøpte vogna..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være som du sier, at de er utslitt. (Da driver du og sliter skivene også, men det vet du vel.) Jeg bruker alltid de medfølgende mellomleggsplatene og smører anleggsflater og bevegelige deler med kobberpasta når jeg skifter klosser, og har aldri hatt problemer med skrikende bremser når jeg har brukt Volvo-deler. Kan jo ha hatt flaks, men jeg har tilskrevet det kvaliteten på delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det for nye bremseskiver foran å bak + nye bremseklosser rundt om da ?

Tror jeg bør bytte alt.. var en del riper i skivene fremme vertfall :/ hehe

Kjøp skivene på biltema. så ring å hør med be-4-you gutta om dem har klosser til 240en.

men foralldel ikke kjøp klosser på biltema, for da får du fort kast i skivene da det ikke er nok friksjon i dem å det blir varmgang.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp skivene på biltema. så ring å hør med be-4-you gutta om dem har klosser til 240en.

men foralldel ikke kjøp klosser på biltema, for da får du fort kast i skivene da det ikke er nok friksjon i dem å det blir varmgang.

Kjøp skivene på biltema funker de bara eller?

Jeg har kjøpt skiver på biltema. klosser også. kansje jeg skulle bytte ut klossen e til noen andre da. men åssen er skivene ?

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider