Gå til innhold

felg og dekk hjelp

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Kjøpte noen 16"Dotz felger med 205/55 dekk i stad.

Han jeg kjøpte de av sa at de var til 940 men at de gikk fint på en 240 også. Men de er for breie, dekka subber i demperene og fjærene.

Finnes det spacere eller noe så jeg kan få dem til å passe? Eller er det bare å kjøpe nye dekk?

Hvis ikke så er de til salgs. Kjøpte de for 8000kr. Nesten ubrukt. Avon dekk med masse mønster.

Slenger med et bilde av felga på bilen min:

volvo2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling. Trodde at man kunne bruke samme felger på 200 700 og 900 serien. Men der dreit jeg meg ut....

700-900 har 5mm. større innpress enn 200 serien nemlig 25 mm.

Normalt sett er dette så nære at det går om hverandre uten problem.

Har selv hatt 205/55-15 på 760 felg med inpress 25 mmpå en 200, og da var det forholdsvis god plass, så det er ikke dekkbredden i seg selv som er problemet.

Vil tro at du da kan bruke 4 stk. universalspacere på 5 mm. Koster ikke allverden.

En annen tanke, er jo at felgene kan være til 850/V70 eller 960 fra 1995-, som har inpress 35-40.

Da må du nok desverre til med andre og dyrere spacere for å få det til å passe .

Første steg, må være å finne ut hvilket inpress det er på felgene dine. Pleier å være merket et eller annet sted på felgen. (f.eks. 7x16 ET 25)

Lykke til

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

700-900 har 5mm. større innpress enn 200 serien nemlig 25 mm.

Normalt sett er dette så nære at det går om hverandre uten problem.

Har selv hatt 205/55-15 på 760 felg med inpress 25 mmpå en 200, og da var det forholdsvis god plass, så det er ikke dekkbredden i seg selv som er problemet.

Vil tro at du da kan bruke 4 stk. universalspacere på 5 mm. Koster ikke allverden.

En annen tanke, er jo at felgene kan være til 850/V70 eller 960 fra 1995-, som har inpress 35-40.

Da må du nok desverre til med andre og dyrere spacere for å få det til å passe .

Første steg, må være å finne ut hvilket inpress det er på felgene dine. Pleier å være merket et eller annet sted på felgen. (f.eks. 7x16 ET 25)

Lykke til

Erik

Jeg har spacere til bruk på 900 serie på 240, er vel 25mm bak og 5 eller 10mm forran.. Men veit ikke helt åssen jeg skal få de av.. sitter jo som støpt..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider