Gå til innhold

Eksos? hva anbefales?

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

sitter å vurderer å kjøpe et eksosanlegg "i deler" å sveis det sammen...

men er det 2.5" som er å anbefale ettersom jeg bare har en b23e motor..

koster det mye å få sveist nytt grenrør? eller er det like likesågreit å kjøpe et nytt? ca pris å hvor?

har tenkt meg til (lyksele volvo demontering) i sverige til sommeren, så jeg tenkte jeg skulle se etter div når jeg først var der... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter å vurderer å kjøpe et eksosanlegg "i deler" å sveis det sammen...

men er det 2.5" som er å anbefale ettersom jeg bare har en b23e motor..

koster det mye å få sveist nytt grenrør? eller er det like likesågreit å kjøpe et nytt? ca pris å hvor?

har tenkt meg til (lyksele volvo demontering) i sverige til sommeren, så jeg tenkte jeg skulle se etter div når jeg først var der... :D

På en Eotor går det best med 2.5" i følge KG Trimning..

Har du 2.5" og open air filter og grenrør da får du futt i gamle hester! Og slenger du på en KAM også så da begynder det å skje ting.. :D

Går vertfall 10 ganger bedre en utgangs punktet :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en Eotor går det best med 2.5" i følge KG Trimning..

Har du 2.5" og open air filter og grenrør da får du futt i gamle hester! Og slenger du på en KAM også så da begynder det å skje ting.. :D

Går vertfall 10 ganger bedre en utgangs punktet :)

jepp...

har planer om kam og grenrør etterhvert;) først eksos og filter:D :fingers:

vet ikke om jeg skal kjøpe senkesett først... :rolleyes:

må bare få de helsikes penga så bestemmer hva som blir gjort doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å kjøpe grenrør og filter først.. For du får mest merkbar effekt av grenrør. Eff.anlegg får du ikke so veldig mye mere effekt.. Så jeg vet om vertfall.. Men vet at du får stor merkbar effekt av grenrør.. Men da må du mest sansynelig ha en overgang fra grenrøret og til orginal eksosanlegget..

Men dette bestemmer du selv :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å kjøpe grenrør og filter først.. For du får mest merkbar effekt av grenrør. Eff.anlegg får du ikke so veldig mye mere effekt.. Så jeg vet om vertfall.. Men vet at du får stor merkbar effekt av grenrør.. Men da må du mest sansynelig ha en overgang fra grenrøret og til orginal eksosanlegget..

Men dette bestemmer du selv :D

vet at grenrør gir mest for penga... menne når jeg ikke har penga akkurat for øyeblikket, så blir det nok byttet potte å filter osv;)

har jo nytt framrør mener det var i 2" ;) kan hende at jeg bare bytter det som er bakom fremrøret;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det gjør no om jeg slenger inn et spm her, men har hørt det at det blir greie stikkflammer til tider, med grenrør på B23a motor, stemmer dette?

er vell bare å prøve å sette på grenrør;) doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 2,5" simons på en b23E før.... Stikkflammer HVER gang jeg slapp gassen på høyt turtall...! Enkelte ganger ble det så store flammer at jeg så det lyste opp veien rudt meg....! Var utrolig stilig... Men det forsvant når jeg monterte turbo-motor.. :(

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 2,5" simons på en b23E før.... Stikkflammer HVER gang jeg slapp gassen på høyt turtall...! Enkelte ganger ble det så store flammer at jeg så det lyste opp veien rudt meg....! Var utrolig stilig... Men det forsvant når jeg monterte turbo-motor.. :(

Vil det blir det samme på B23a ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider