Gå til innhold

Turboperformance: Volvo 242 - Project Fenris

Ranger emnet


Turboperformance

Anbefalte innlegg

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er det med Volvo-folk og kapping av fjærer??

Spar heller til et skikkelig senkesett.

 

hva mener du med skikkelig senkesett da? komplett høydejusterbart? for SENKESETT bruker vi å ha, men det senker bare 35mm (45mm på GL etc. da de er 1cm høyere fra fabrikk mener jeg på), og du såvidt godkjente fjærer til 740... den diskusjonen var oppe for ikke lenge siden.... og da menes det ofte at bilen ikke blir lav nok, og da må du kappe resten på de allerede stive fjærene... optimalt? neeh... kanskje ikke? men min personlige mening er at når det gjelder KJØREEGENSKAPER er det ikke sikkert at et superblingblingjusterbart kjempedyrt sett med en feit K&W logo på er så mye bedre enn eksempelvis Sachs R-sportfjærer til 740 (mine er kappet en runde fremme) og bilstein sprint dempere... og hvis det bare skal SE bra ut, så er det jo i alle fall ett fett...

 

og når det gjelder useriøst dårlig stilte spørsmål - så kan jeg kanskje prøve å matche ditt... : hva er det med dere golf folk å bruke så forbanna lang tid på å komme over en fartsdump?

 

(skjønner du? tenk i alle fall en halvmeter neste gang du uttaler deg om "volvo folk")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik H:

Hehe.. ikke sant, hvorfor kjøpe når man har :D

 

Mvh

E-K Racing

 

Vennligs ta denne kappe-senke-økonomi-$£ diskusjonen i en annen tråd...

jeg har hverken tenkt å senke mer eller gjøre noe annet grovarbeid på den bilen på en god stund.. :fire: , nå skal det kjøres :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligs ta denne kappe-senke-økonomi-$£ diskusjonen i en annen tråd...

jeg har hverken tenkt å senke mer eller gjøre noe annet grovarbeid på den bilen på en god stund.. :fire: , nå skal det kjøres :hello:

ja.. og så lenge du kjører så har du ikke råd til å gjøre noe annet :D sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med skikkelig senkesett da? komplett høydejusterbart? for SENKESETT bruker vi å ha, men det senker bare 35mm (45mm på GL etc. da de er 1cm høyere fra fabrikk mener jeg på), og du såvidt godkjente fjærer til 740... den diskusjonen var oppe for ikke lenge siden.... og da menes det ofte at bilen ikke blir lav nok, og da må du kappe resten på de allerede stive fjærene... optimalt? neeh... kanskje ikke? men min personlige mening er at når det gjelder KJØREEGENSKAPER er det ikke sikkert at et superblingblingjusterbart kjempedyrt sett med en feit K&W logo på er så mye bedre enn eksempelvis Sachs R-sportfjærer til 740 (mine er kappet en runde fremme) og bilstein sprint dempere... og hvis det bare skal SE bra ut, så er det jo i alle fall ett fett...

 

og når det gjelder useriøst dårlig stilte spørsmål - så kan jeg kanskje prøve å matche ditt... : hva er det med dere golf folk å bruke så forbanna lang tid på å komme over en fartsdump?

 

 

 

(skjønner du? tenk i alle fall en halvmeter neste gang du uttaler deg om "volvo folk")

 

 

slutt å klage,kjøp fjærer hos åkrene da.da blir den lav og samtidig stiv samt en får det godkjent også..værre er det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboperformance:

 

Vi holder tema om bilen ja ;).. Er det noe fremtidsplaner?

 

Mvh

E-K Racing

 

Joda, hvis du finner frem på hjemmesiden min ser du at jeg har en haug med deler liggende nok til å plukke ut ca 300 hk; mer er ikke vits å håpe på med LH-Jetronic 2.4, original FT-blokk og 19T-turbo (please ikke ta den diskusjonen her :rolleyes: )

 

Jeg kunne også tenke meg å lakke om hele bilen; den er temmelig ugrei i lakken (selv om den ser fin ut på bildene).

 

Dessuten trenger jeg nye dekk. Føler meg slett ikke trygg på vått underlag.

Og som allerede nevnt: understellet kunne vært lavere og mer påkostet well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Denne 242'en er fet ja..

Jeg husker jeg fant den ved en tilfeldighet på hjemmesiden til han som bygger den. Det var ganske lenge siden, tidligere i bygget.

 

Ellers: fjærbeinsstag var ganske billig på http://www.lysakerbil.no så jeg. ca. 1100-1200kr mener jeg, inkl mva. pedersens racing er kanskje også grei i pris. (var OMP stag, justerbart)

 

lykke til med videre bilbygging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tilfeeeeldigvist lyst å selge 242'en :P ??

hehe, den er skamrå!! :)

 

Joa, kan vurdere å selge hvis jeg får et seriøst bud yodude .

 

 

Det jeg må gjøre nå er å få tettet en lekkasje v/ påfyllingsrøret i tanken, det renner over i svinger v/ full tank. Sommerdekkene må snart byttes. Og ny lakk står høyt på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, kan vurdere å selge hvis jeg får et seriøst bud yodude .

 

 

Det jeg må gjøre nå er å få tettet en lekkasje v/ påfyllingsrøret i tanken, det renner over i svinger v/ full tank. Sommerdekkene må snart byttes. Og ny lakk står høyt på listen.

 

 

Jasså:) Hvor mye har du tenkt deg, rundt 40-50k? tenker nå før du lakker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår