Gå til innhold

Turboperformance: Volvo 242 - Project Fenris

Ranger emnet


Turboperformance

Anbefalte innlegg

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm, din thread er også på flyttefot?

min var plutselig inni 240, så plutselig endte den i prosjekt-thread..

rare greier..

 

anyhow: noen updates på motorbygget ditt?

jeg har mer eller mindre alle delene mine nå, så prosjektet mitt ser lyst ut.

nytt problem dog: grenrør er på kollisjonskurs!

 

 

Ja, det skal omstruktureres litt på Volvo forumet...Les her:

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=76265

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal omstruktureres litt på Volvo forumet...Les her:

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=76265

den e fin, har ment dette lenge :) [/offtopic]

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo V70R/ S60R dyser, Bosch sluttnr. 968, 465 ccm/min @ 3,8 bar

 

Bæsj-dyser (som jeg kaller det) Nice var dem uansett, får håper på litt skikkelig power nå da :) Den LH jet'en skal visstnok være relativt bra til trimming har jeg hørt. K-Jetronic, som jeg kjører med er værtfall bare noe søppel!!!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Heisann..

 

Fin bil men er enig med Euro-1, mye luft under bilen..

 

Sett Saab 900 front dempere bak (ca 10cm kortere enn org.) også korter du inn noen front dempere (Husk og bruk litt stive dempere), så kapper du fjærene.. ;)

 

eller kjøp coil-overs hvis du har rå :D

 

Mvh

E-K Racing

 

Måtte bare kommentere at det engang har vært mindre luft under bilen, men da var den håpløs å kjøre:

242side.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare kommentere at det engang har vært mindre luft under bilen, men da var den håpløs å kjøre:

242side.jpg

skulle ikke tro at det er samme bil :scared

 

ny lakk, vasking av glass, og FELGER gjør MYE med en bil i utseende doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ikke tro at det er samme bil :scared

 

ny lakk, vasking av glass, og FELGER gjør MYE med en bil i utseende doh

 

Lakken er faktisk den samme dårlige (vurderer sterkt omlakkering i samme farge som jeg lakkerte motorrommet: Saab Viggen - blå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakken er faktisk den samme dårlige (vurderer sterkt omlakkering i samme farge som jeg lakkerte motorrommet: Saab Viggen - blå)

er den bare vasket da? anyway.. steller man bilen sin sjikkeli får men ijenn for det;) sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig kamera/lys-setting har mye å si!! :P

 

Skulle akkurat til å si det! Er lakken dårlig blir bildene dårlig i sollys, mens skumring med lys himmel gir blank bil. Bil på snø om vinteren blir sjelden bra. Osv. osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

En liten statusrapport etter sommeren:

Fenris har fått kjørt seg i sommer, og så langt fungert utrolig bra. Har fått kjørt endel langturer, og er litt overrasket over høyt bensinforbruk, ca 0,9. 945en bruker et par desiliter mindre på lik kjøring, men det kommer vel an på dekk, hjullager etc.

 

Getrag-kassa og bakaksel med diff. fungerer også perfekt, men utvekslingen kunne vært noe lavere bak. Kjører med 3.31 og det blir i høyeste laget på 5. gir, bortsett fra på motorvei. Fordelen er at 0-100 tas på 2. gir.....

 

Desverre har jeg ikke fått teste på bane; kanske Rudskogen i sept?

 

Lader nå 0,95 bar. Ikke vits å lade mer, for LMM bunner. Opplever iblant at motoren kutter et øyeblikk hvis ladetrykket bygges opp for raskt. Dårlig chip?

 

Etter Gatebil Rudskogen i sept. blir Fenris "satt på bås" for en stund. Som tidligere nevnt i denne tråden skal følgende monteres:

- Portet 531 topp m/ A eller VX 3 kam

- Mitsu. 19T turbo

- Justerbar BTR

- 80 mm LMM

- 3" eksos (2,5" idag)

- 968 - dyser

- Spesial-chip fra "Vikingchip

- Div. slanger/ rør

- Evt. alu - IC

 

Hade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ikke værst :) -Er jo en relativt strøken 242 med grei motor du har... Skulle kanskje spandert på den et par runder i benk etter at du har fått montert de nye delene..?

 

Japp, moro (eller ikke moro) å se hva originalsprutet klarer (eller ikke klarer) cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår