Gå til innhold

Turboperformance: Volvo 242 - Project Fenris

Ranger emnet

Turboperformance

Anbefalte innlegg

Ja, LH2.4 skal jo være ganske så bra... Men datasprut = enda bedre :D hehe

Selvfølgelig, det vet vi alle, men med min stahet er jeg pent nødt til å tyne LH2.4 max for å se svart på hvitt hvordan kjørbarheten blir med mitt oppsett.

...kall det en lang omvei til datasprut....

hade hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...
  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oppdatering mai 2006:

Project Fenris er på veien igjen etter en laaang vinter med oppgadering av motor. Venter på noen slanger/ rør for å montere alu-IC og ei 3" potte for å kalle Project Fenris fase II 100% ferdig. Noen bilder fra siste oppgradering med "300 hk-kit" (hentet fra hjemmesiden):

Motorrom:

Motorrom-2006.JPG

Mitsubishi 19-T turbo:

19t.jpg

Øket bensintrykk:

Just-BTR-1.JPG

Luftfilter:

ramair-2.jpg

Sveiser om downpipe hos Euro-1:

Sveise-downpipe.JPG

Flere bilder på hjemmesiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboperformance:

Tøft tøft! men hva med et lite varme deksel for lOft-filteret? :)

Håper på rå kjøring på skogen i år :driving

Har du fått få den lille turbon din noe mekke dress nå da?

Tror ikke der blir behov for noe varmedeksel; ICen blir vel ikke varm.

Skulle gjerne på banetreff, men tiden strekker ikke til mellom bleieskift og flytting. :driving

Hvor får man kjøpt mekkedress str. 56 cm? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med folk og at alle biler _skal_ ligge planta til bakken? Til normal kjøring rundt om på veiene i norge finnes det ikke praktisk og er motbydelig ukomfortabelt..

men det ser tøfft ut. :assman

også ligger den bra i svingene der det er bra asfalt :driving

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det ser tøfft ut. :assman

også ligger den bra i svingene der det er bra asfalt :driving

Jeg protesterer ikke, normal kjøring har man familiebilen til, MEN:

FØR jeg kapper fjærene mer må jeg få overbevist id*** på biltilsynet at det FAKTISK står et typenummer på de nye Lesjøforsfjærene bak, selv om det var jævlig vanskelig å finne, det skal jeg ærlig innrømme. Så vanskelig at jeg skal tilgi gubben for at jeg fikk mangellapp når jeg var og regget om motoren, og i samme sleng skulle regge inn senkefjærer, men istedet fikk mangellappen :puke

Nå har jeg tegnet sorte piler med sprittusj slik at selv de svaksynte og demente skal finne nummeret på fjæra, og da forlater jeg ikke tilsynet før fjærene er godkjent! :deng For en gjeng... :puke Og Lesjøfors: please bruk sort, og ikke gul skrift på de vakre, røde fjærene deres :well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med folk og at alle biler _skal_ ligge planta til bakken? Til normal kjøring rundt om på veiene i norge finnes det ikke praktisk og er motbydelig ukomfortabelt..

Hvor gammal er du egentlig?

Alle som jeg har vært borti som er over 50 sier akkurat det der, dem vil heller ha ballongdekk og bil som krenger værre enn en båt i svingene.

Turboperformance: Åssen Intercooler kjører du med?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboperformance: Åssen Intercooler kjører du med?

STOR Intercooler spesialsydd for Volvo alà Ben Are. (pr. 2. juni ikke mont.)

Slire_Sladd: Takk! Benking blir evt. et Bonus i tidsklemma

240_Prosjekt: Takker, bilen er å se i Oslo om dagen, men ikke ofte i påvente på en etterlengtet eksospotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider