Gå til innhold

Turboperformance: Volvo 242 - Project Fenris

Ranger emnet

Turboperformance

Anbefalte innlegg

• Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den originale 240/740 intercooleren med inn/ut i toppen har 80% tap av kjøle-effekten over 0,7bars ladetrykk. Ved 0,55->0,60 er den rimelig optimal. dvs: /!\ over 0,7bar = ubrukelig /!\

jeg trenger ny kjøler til bilen min. hva skal jeg brue a?

thenkte på en alu kjøler som passer sånn någen lunde greit.,

har du noen tips. Eller er kjøler fra 940 god som gull??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va fet denj 240din ja. jævla fet farge.

Men suns org griknott'n t Volvon e finar enn Bmw'n æ da. men min mening da.. hehe

Fett d der:)

Jo takk! Måtte ha BMW-knott (med lys), ellers blir det bare surr med revers og sånt.... blander M90 og Getrag vettu...., gammel, grå og senil jeg vettu :magic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den originale 240/740 intercooleren med inn/ut i toppen har 80% tap av kjøle-effekten over 0,7bars ladetrykk. Ved 0,55->0,60 er den rimelig optimal. dvs: /!\ over 0,7bar = ubrukelig /!\

Hva med 940 cooleren som ha inn ut på midten. Er den noen forbedring ifra den gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trenger ny kjøler til bilen min. hva skal jeg brue a?

thenkte på en alu kjøler som passer sånn någen lunde greit.,

har du noen tips. Eller er kjøler fra 940 god som gull??

940 cooler med inn/ut nede er god som gull i forhold til gamle 240/740 cooler'n. evt så kan man jo bruke en RS500-cooler, tror jeg skulle passe ganske bra. Har ikke prøvd denne sjøl, men de er ikke så fryktelig dyre og passformen skal være sånn noenlunde grei, veit jeg folk har sagt...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar sikkert grundig feil ,men jeg så en 242 med samme fargen, DD-skilter og hvite blink hele veien rundt her i Bergen idag. Men siden du er pålogget så er det vel trolig ikke deg??

Var nok et vardøger av Fenris Devil

Lenke til kommentar
Del på andre sider