Gå til innhold

Turboperformance: Volvo 242 - Project Fenris

Ranger emnet

Turboperformance

Anbefalte innlegg

• Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

drit feite felger på vogna di:D hehe ikke ofte å se 200 med imola.. jævlig fin bil også. stå på.

Takk, grym som få skuta di også da; har Imola du oxo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer bittert på at jeg ikke begynte på en 242 når jeg bygde min...

Mye jeg har lyst på til min også...

TP: Du har den optimale bilen, går ann å bruke den til hverdags uten at det bare blir deler av den... Håper på å fyre min i dag.

Funker det fint med progressiv BTR 1:1,4 forresten?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker det fint med progressiv BTR 1:1,4 forresten?

Ja, det funker konge, men jeg skulle gjerne hatt bensintrykkmåler (evt. bredbåndslambda) inne i bilen slik at jeg har full kontroll på bensintilførsel.

Nå har jeg bensintrykkmåleren i motorrom, samt vanlig lambda med Air/Fuel ratio meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Skjer noe her da TP? Skal du bytte ut felgene?

Nope, kjempefornøyd med Imola-felgene

Vi må få updates her ja! :) Fet kjerre, likten den svært godt da jeg så den i Ål!

Takk :D

Hadde et par mål før snøen kommer, men det ser ut til at det går i vasken:

1: Måle bilen med G-tech.

2: Ta noen filmsnutter

3: Få stemplet inn senkefjærer hos BT, for så å senke mer bak

Bilen har gått perfekt i høst, uten noe trøbbel. Ladetrykket ligger på grensen hva "kollega" Göran hos Vikingchip anbefaler: 1,4 bar med 19T-turbo, men: lgnofearlogo.jpg Tilsvarende oppsett med 18T-Turbo er bremset til 270 drivhjulshester/ 380 Nm @ 1,25 bar.

Snøen er jo rett rundt hjørnet her nå, så da blir det vel til å putte Fenris i hi for vinteren, og glede seg til våren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...