Gå til innhold

KN-filter i grillen. Erfaringer?

Ranger emnet


ice3d

Anbefalte innlegg

Hm, da hadde jo det egnet seg på turbomotorer, men de skal jo ikke ha så høy kompresjon vis jeg ikke tar helt feil.

.

 

er jo en grunn til at man kjører med vanninnsprut på turbobiler med høyt effektuttak :rolleyes:

 

det renser, gir futt og hindrer tenningsbank... men har inntrykk av at det er litt pes å få det riktig innstilt...

 

og ja, turbo og kompressor motorer er lavkomprimerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe pes å stille inn. Kjørte med vanninnsprut på gamlebilen min. Funka som fjell. Satte inn en liten kuleventil for spylerdyser (brukes som enveisventil for å hindre at spylervæsken renner tilbake i tanken for hver gang man spyler) like før turbo pluss en liten struping for å begrense mengden litt ekstra. En tynn liten stråle som pisset inn i turboen var alt som skulle til for å ladde 1,8-2bar. Fikk tenningsbank på 1,2bar uten vann. :) For optimal virkning bør det kanskje være litt mere hightech enn mitt anlegg, men det funket det også. :)

 

Vanninnsprut øker kompen pent lite.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår