Gå til innhold

Forgasser problemer

Ranger emnet

passat kara

Anbefalte innlegg

Noen som har mye erfaring med 2E2 gassern? den som sitt i 1,8 jetta,golf,passat :)

Har litt problemer... bilen vil ikke gå og feilen sitt i gassern (har 3 gasser den ene funker bra den andre funker ikke ) og den som ikke funker er så og si ny så er nok bare en liten feil.

Men jeg har bytta de forskjellige vakum slangene rundt på gassern og ingen forbedring, den går veldig ujevnt fra 1400 og nedover.. virke som den drar falsk luft. Flens pakninga er det ikke for den funker jo med den ene gassern.

Boksen med tomgans skruven har jeg lurt på om har en finger med i spillet, men arma fra gass arma ligger ikke ned til platen styrt at tomgangs skruen, så tviler på at selve "problemet" ligger her.

Har sjekket at det er spenning når tenningen blir vridd om i ledningene som går til gassern, de 2 foran, er vel bare en spole i den ene i alle fall :)

Uansett, er det noen som har noen gluuuuupe forslag, på hva slags komponent som kan ha slått seg vrangt?

Bilen har stått nesten 1 måned nå.. men i går og i dag mekka jeg litt og da ble den bedre.. men ikke strøkent nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er noe DRITT !!!!!!!!!!!!!!!!!, er jo ikke mulig å finne en som funker normalt, har laget en forgasser av deler fra 3, den funker noelunde bra. Men på tomgang så stopper nesten motoren i ny og ne. Og jeg som trodde at k-jetronic var no dritt. Får håpe Haltech er bedre :D

Ingen hjelp å få her altså :rolleyes:

Team dalatrekk rasing

99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic

90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v)

83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs

x mange vw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går den sånn ca bra.. går bra på tomgang bruker lang tid til og roe seg når den er kald men men :)

Skal vel mekke litt mere i helga.

Jeg har også brukt deler fra forskjellige, har 3 stykk og alle har vær sin feil.

eneste jeg kan si er at det er supert når alt funker :)= noe som er sjeeeeeeldent..

jævli dyre deler på de gasserne også da.. 500-600 kr for noe som er vanlig ryker og selve tomgangs boksen foran, der 13mm juster skruen sitt kosta tydelig vis ca 3k :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider