Gå til innhold

Må ha HJELP! Skal bytte fjærer/støvhetter på P11

Primera SI

Anbefalte innlegg

primeraSI.. jeg synes du kan gå ut i bilen din og kikke litt istede for å spørre om hvor boltene sitter.. dette er jo den enkleste delen av å skifte fjærer og krever null peiling.. greit å spørre men saker som dette tar 20 sekunder å finne ut av.. tror det bare sitter en plastikkhette over boltene.. trenger ikke fjerne deksler engang

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

primeraSI.. jeg synes du kan gå ut i bilen din og kikke litt istede for å spørre om hvor boltene sitter.. dette er jo den enkleste delen av å skifte fjærer og krever null peiling.. greit å spørre men saker som dette tar 20 sekunder å finne ut av.. tror det bare sitter en plastikkhette over boltene.. trenger ikke fjerne deksler engang

Godt poeng du har der... men eg har faktisk vert ute og tatt ut annlegget... og løyst på trekket+ diverse deksler... men finner ingenting som har med demperen å gjer... derfor lurer eg på om noken som kansje har byttet kan tipse meg om eg i det heile tatt trenger å leite meir inne i bilen... eller om det bare er de to boltene på undersiden... eg har ikkje sånn kjempe god peiling på bil, det kan eg innrømme... men trodde dette var ein av tingene me har bilforumet for... for å spør om andre sine erfaringer og kansje be om litt hjelp....

Takk til alle som har prøvd å hjelpe meg med dette!

Dersom det du seier om ei plast hette stemmerså er det digg det... takk i såfall.... men kan ikkje husket å ha sett den hetten... Ha ein fin dag!

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp absolutt.. spør i vei når man står fast.. og om du har forsøkt så er det selvsagt i orden å spørre.. men klarer du ikke å se hvor de to boltene fører hen? utifra bildet over her som en postet ser det ut til at det er i nedre del fjærtårnet er boltet. Altså løsner du det innen fra koffertluken.. er bare å se under bilen med lommelykt slik at du ser hvor hen boltene går inn i karroseriet og så stikke hodet opp og følg sansene dine.. husk fjærklemme når du tar av øverste del av fjærbeinet (når du har fått det løst og ut ifra bilen)

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp absolutt.. spør i vei når man står fast.. og om du har forsøkt så er det selvsagt i orden å spørre.. men klarer du ikke å se hvor de to boltene fører hen? utifra bildet over her som en postet ser det ut til at det er i nedre del fjærtårnet er boltet. Altså løsner du det innen fra koffertluken.. er bare å se under bilen med lommelykt slik at du ser hvor hen boltene går inn i karroseriet og så stikke hodet opp og følg sansene dine.. husk fjærklemme når du tar av øverste del av fjærbeinet (når du har fått det løst og ut ifra bilen)

takk for hjelpen, var sånn eg tenkte!

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider