pajero Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Har noe rust som må taes, men er ikke noen guru i lakkering, så jeg satser på å bare flekklakkere. Har noe rust midt på døra, og det står dekaler på den, så jeg vil nødig lakkere hele.. Hvordan skal jeg maskere? - Har hørt noen som bruker silikon spray og sprayer alt, og vasker kun bort der de skal lakkere, for å få fin overgang. - Maskere med tape, og danne den slik at den "går bort fra karrosseriet" altså at du legger fler lag tape, slik at det blir en "flipp". Når du da lakkerer vil du ikke få så brå overgang+lim fra tapen.. Noen som har noen andre fremgangsmåter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 viss du dropper den der silikonsprayen din så er du hvertfall godt i gang... du vil holde mest muleg silikon BORTE fra delen du skal lakke... også rubber du bare området som det kan komme lakk på med en silikonfri rubbing middel :) også etter det er tørkt (og noen dager etter det) så rubber du over hele driten og polerer hele greia... tror det vil bli bra... og du må teipe så langt borte fra skaden du tørr for å ikke få en skarp overgang... :) og med mye flax så blir det kansje fint ? :D Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 jeg har noen bittesmåflekker med rust fra steinsprang lar dette seg lakkere utten om å foreksempel måtte lakkere om en hel dør og det samtidig blir pent??? Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg