Gå til innhold

Raklelyd etter kjøring


TobyT

Anbefalte innlegg

Pleier å la motoren stå å gå i ett minutt eller to på tomgang før jeg slår den av, og av og til kommer det en slags rrrrraklelyd fra motoren på tomgang etter at jeg har kjørt. Jeg hører ikke noe når jeg åpner panseret og kikker på motoren, men det er altså når jeg sitter inne i bilen. Lyden blir borte når jeg gir litt gass, men kommer tilbake på tomgang igjen. Har vært inne på tanken at det kan være registerkjedet somlager lyden...

 

Noen som har en formening om hva det kan være?

99 Primera GT

 

Nissan Car Club Norway

http://www.nccn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å la motoren stå å gå i ett minutt eller to på tomgang før jeg slår den av, og av og til kommer det en slags rrrrraklelyd fra motoren på tomgang etter at jeg har kjørt. Jeg hører ikke noe når jeg åpner panseret og kikker på motoren, men det er altså når jeg sitter inne i bilen. Lyden blir borte når jeg gir litt gass, men kommer tilbake på tomgang igjen. Har vært inne på tanken at det kan være registerkjedet somlager lyden...

 

Noen som har en formening om hva det kan være?

 

høres ut som utløserlageret ditt kanskje begynner å bli litt slitt...

 

hvis du tar å holder clutchen inne samtidig som den står å går på tomgang, og det ikke kommer raklelyd da, da ville j ha satset på at der utløserlageret til clutchen som er slitt.... merker jo fort det da, hvis det rakler når du slipper ut clutch-pedalen når den går på tomgang....

 

er ingen mekaniker, men den lyden hadde j i de to siste bilen j har hatt, og der var det utløserlageret som var gåent/slitt...

 

kjørte forresten 20 000 km med den raklelyden, uten at den ble noe særlig verre... var ikke noe høy lyd, men hørte den så vidt det var når j satt inne i bilen uten noe stereo og slike ting på....

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utløselageret sombrero

du har ikke turbo så du kan bare stoppe den med en gang... :)

 

Noen som liker å late som ;)

 

Kan jo være greit å la vann pumpa pumpe rundt litt avkjølende vann før man stopper`n.

 

Har foresten samme raklelyd på galanten min, blir borte når jeg gasser litt.

Har IKKE noe med utløserlager og gjøre, for jeg har automat.

 

Tror mer på at det kan være sliten katalysator jeg.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar alle bilen stå på tomgang i 1-2 min før de stopper den? Er det noe jeg burde begynne med og? :)

 

Er ikke noe vits i det hele tatt, så lenge du ikke har turbo!

 

Jeg pleier og ruse bilen litt og skru av tenninga også gi full gass før motoren slutter og snurre.... Sinnsykt deilig lyd hvis du har "sports"luftfilter :D

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe vits i det hele tatt, så lenge du ikke har turbo!

 

Jeg pleier og ruse bilen litt og skru av tenninga også gi full gass før motoren slutter og snurre.... Sinnsykt deilig lyd hvis du har "sports"luftfilter :D

 

 

 

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

 

 

Da er vi to.... gidder ikke sitte i bilen så lenge :)

 

men har man kjørt idiot i lang tid så kan det være greit å la vifta gå til den er færdi, om den går da :rolleyes:

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som utløserlageret ditt kanskje begynner å bli litt slitt...

 

hvis du tar å holder clutchen inne samtidig som den står å går på tomgang, og det ikke kommer raklelyd da, da ville j ha satset på at der utløserlageret til clutchen som er slitt.... merker jo fort det da, hvis det rakler når du slipper ut clutch-pedalen når den går på tomgang....

 

er ingen mekaniker, men den lyden hadde j i de to siste bilen j har hatt, og der var det utløserlageret som var gåent/slitt...

 

kjørte forresten 20 000 km med den raklelyden, uten at den ble noe særlig verre... var ikke noe høy lyd, men hørte den så vidt det var når j satt inne i bilen uten noe stereo og slike ting på....

 

Hmmm...det hjelper ikke å trykke inn clutchen. Den kommer bare på på rundt 900-1100 rpm også når jeg kjører. Hvis jeg skal prøve å forklare lyden, så høres det nesten ut som en diselmotor på tomgang (og det liker vi ikke!)

 

Kanskje jeg må bite i gresset og spørre Nissan om dette...da kan det fort bli dyrt!

99 Primera GT

 

Nissan Car Club Norway

http://www.nccn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...det hjelper ikke å trykke inn clutchen. Den kommer bare på på rundt 900-1100 rpm også når jeg kjører. Hvis jeg skal prøve å forklare lyden, så høres det nesten ut som en diselmotor på tomgang (og det liker vi ikke!)

 

Kanskje jeg må bite i gresset og spørre Nissan om dette...da kan det fort bli dyrt!

 

da vet j ikke akkurat på stående fot hva det kan være... like så greit å stikke innom nissan da ja, før det høres ut som John Deer traktor...! ;)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår