Gå til innhold

da var det min tur (bilen på taket)

Ranger emnet

liIIebror

Anbefalte innlegg

ja da var det min tur da. skulle hente en kompis i dag og alt var bare bra. helt til vi kom til en liten bakke like ved her jeg bor. kommer nedover der og plutselig så spretter det er rådyr uti veien. jeg svinger unna å får sladd på bilen som sklir mot grøfta og ned og ruller rundt. bilen stopper på sia og vi kryper ut av takluka. og velter bilen tilbake på hjula. litt shaky men ok. så kom fattern og politiet og dem tok vanlige sjekken. og så dro fattern bilen opp av grøfta og så kjørte jeg den hjem

hadde helt klart for stor fart ellers så hadde jeg kunne stoppet isteden for å svinge unna

lærte ei dyr lekse der. så folkens vær forsiktig når dere er ute å kjører.. sommerdekka sitter ikke så bra som dere kanskje tror.

noen som trenger deler? motor og understell er faktisk helt. ikke en skramme.. men resten ser dere selv

det gikk heldighvis helt bra med begge som var i bilen og vi konkluderte med at å rote så fort har vi aldri gjort før.. alt lå strødd inni bilen. og utafor lå mobiler og mynter og masse annet dill

Picture%20167.jpg

Picture%20168.jpg

Picture%20169.jpg

Picture%20170.jpg

Picture%20171.jpg

Picture%20172.jpg

Picture%20174.jpg

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig ...

Du får ikke dekka noe siden det var vilt inne i bildet?

Har lurt på det der flere ganger, for viltulykker er jo ganske mye mer gunstig når det gjelder bonustap og slikt. Er det viltulykke når man svinger unna for en elg, eller bare hvis man faktisk kjører på den?

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det gikk bra med dere, det er det som teller....:)

Nå er ikke jeg spesiellt glad i rådyr og slik så det kommer nok forskjellinge meninger, men iallefall, så er det bedre (visst kasko) å bare kjøre rett til dyret, fordi man mister ikke bonus når man kjører på dyr...

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig kjipt det der med dyr i veien.. Hatt et par aha opplevelser når det gjelder og møte på Elg.. Har hatt sinnsyk flaks de gange jeg har møtt på elg da, av en eller annen merkelig grunn har de løpt inn i skogen igjen og ikke ut på vegen.. Bra for meg det jah..

Bilen så ikke spes pen ut assa.. Flaks ingjen satt bak i bilen din da.!

Nei som du sier lønner seg og ta det litt pent noen ganger jah.

Hva skjedde med lappen din da? Bot ell?

Follow the shadow

You not see the Grimreaper because it goes to fast :fingers:

*SAAB 900 2.0*

________Vrak!_____________

Volvo 240 Turbo (totvrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du tør innrømme at du kjørte for fort da, istedenfor å finne på unnskyldninger som jeg har sett andre gjøre i andre tråder. En blanding av uflaks, og det at man ikke kjører med marginer. Heldigvis lærer man av sine feil. Håper forsikring og alt ordner seg, og at det går bra med begge.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si to ting...

Når Jetta først slepper bak så slepper de... Jeg dro bilen gjennom en sving i god fart (ved ikke farten da jeg hadde nappet ut wireen men det gikk fort), så var det i en fin venstresving med litt slakk nedover... så da slapp ræva på tørr asvalt med 195/50/15 V-dekk. Klarte å rette den opp etter 4 kontraer, men hadde hjertet langt opp i halsen....

Andre er at jeg har også møtt rådyr selv... Jeg kjørte det ned, ringte purken og kasta den i grøfta. Kjørte videre til hoggeren og byttet:

To lykter, grill, radioator, vannpumpe og panser.

Totalt : 1500,-

har møtt rådyr flere ganger, i refleks så har jeg alltid kun bremsa og ikke svingt unna...

Men godt at det gikk bra med deg og synd med jettaen, var en pen bil.

EDIT:

Har du pen alu-sommerfelger å selge ? :) 16" eller 17"

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff , faen så kjipt da ! Trasige greier :( Skjedde dette på dagtid eller på kvelden?

Disse satans dyrene som ikke har annet å gjøre enn å springe rett ut i veien når det nå for engangsskyld kommer en bil. Der hvor jeg bor er det masse rein. Hvis man kjører på en simle (ho rein) så må man betale for reinen, er vell litt over 1000kr eller noe tror jeg, men ikke nok med det, man må også betale for alle de "kalvene" som denne reinen muligens kunne ha født i framtiden, de har vell en slags regel som de går ut i fra, men jeg har hørt snakk om opp mot 10.000kr, (mener å huske at det var noe sånt, skal ikke si noe for sikkert men) som om det ikke skulle være nok med alle skadene som man får på sin egen bil.. å så må man i tillegg ut med en hel masse tusen til den reinsamen som absolutt må ha disse reinene på øya vår..

Du forresten, hvis jeg overfører, la oss si 300kr til deg så legger du de to plastik dekslene som sitter på innsida av speilene (de som skjuler feste skruene til speilet) i en embalert konvolutt og sender dem til meg?. :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider