Gå til innhold

Jeg har kjøpt meg ny bil (rallybil)

Ranger emnet

Awex

Anbefalte innlegg

En kompis av meg havnet i økonomiske problemer, og banken tok bilen hans... Jeg fikk tilbud om å kjøpe den billig (bilern ser sliten ut, så banken gadd ikke auksjonere den bort), så etter en budrunde mot en tidligere eier av bilen ble den min for 23.000 kroner :D :D :D

Bilen er en tidligere rallybil som ble overhalt og gateregistrert etter kort tids bruk i rallyløypene. Det følger med masse gromdeler, f.eks 2 sett coilovers, ekstra girkasse, drivakslinger, masse forskjellige fjærer og en hel del nye RalliArt-deler (har ikke helt oversikten enda).

Bilen er delvis nedplukket, og eksoshuset på turboen er ødelagt. Jeg må sikkert ha ny turbo, men det er jo en smal sak å ordne.

Bilen er forresten en Mitsubishi Galant VR4, og den deler en hel masse komponenter med Lancer EVO I,II og III, som f.eks motor og drivverk. Motoren er en 2.0 16v turbo intercooler med rundt 320 hk. Ellers er det 4-punktsbelter, fett bur og skikkelige stoler. Mere info kommer når jeg har hentet bilen.

post-506-13804850916478_thumb.jpg

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Jonte

Artig det da! :)

320hk er greit det

Det er ikke et tall jeg kan stå for da, men bilen går godt den :)

Skal prøve å finne ut hva som er gjort med motoren, så skal jeg ta ut effekt utifra det. Skal ha en driftssikker bil som går bra, ikke noe som må repareres flere ganger i måneden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Høres bra ut da! :) :)

Det der er mye bil for pengene!

Lakker den opp på nytt igjen. Få alt av drivverk etc til å stemme osv.. Så har du fint leketøy.

Når du får solgt Gt-R'n så blir det hva for noe? Til sommeren? :)

Skal importere bil fra Japan, med RWD... Mere enn det vil jeg ikke si :)

Jeg tør ikke kjøre rwd på vinteren, jeg er jo vant til 4x4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å kjøpe den i fjor men fikk ikke tak i eigeren. Rått prosjekt. Var det ikke restriktor også på den? Mener det skulle være det. Bare å plukke den av og få den mappet på nytt. Kommer da sikkert ganske nært 400Hk. Dette er noe for gatebil serien vel. Helt rå bil i hvertfall. Grattulerer. Er litt misunelig nå.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Hadde tenkt å kjøpe den i fjor men fikk ikke tak i eigeren. Rått prosjekt. Var det ikke restriktor også på den? Mener det skulle være det. Bare å plukke den av og få den mappet på nytt. Kommer da sikkert ganske nært 400Hk. Dette er noe for gatebil serien vel. Helt rå bil i hvertfall. Grattulerer. Er litt misunelig nå.

Det er restriktor på den ja. Sånn den er mappet nå, "kutter" den når den runder 1.5 bar. Men det er vel et problem jeg skal få ordnet opp i.

Jeg får med 2 permer med dokumentasjon på bilen, så jeg skal nok finne ut av det meste etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Det er restriktor på den ja. Sånn den er mappet nå, "kutter" den når den runder 1.5 bar. Men det er vel et problem jeg skal få ordnet opp i.

Jeg får med 2 permer med dokumentasjon på bilen, så jeg skal nok finne ut av det meste etterhvert.

Var ca 100K,- jeg skulle gi for den så den fikk du billig.:) Tåler nok noe mere herjing enn gt-r en også.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Var ca 100K,- jeg skulle gi for den så den fikk du billig.:) Tåler nok noe mere herjing enn gt-r en også.

Jepp, den tåler vel en hel del mere, og bra er det. Når kompisen min byttet den til seg skulle de ha rundt 120 for den... men den var langt ifra strøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider