Gå til innhold

Corolla 1.6xli

Ranger emnet

krokkeh

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått skaffa meg bil. En hvit corolla.

Bilen går greit, ingen problemer, eu godkjent i år,

og veeldig lite rust, som blir tatt veldig snart.

Kun en eier som har hatt den i alle år, en bekjent.

Bilen kjøres for tiden av søstra mi, siden jeg ikke har

lappen enda, men jeg "tar over" i juli.

Har ikke så store planene for denne bilen, men det

blir senking, toning av ruter, nye felger!, og anlegg-bygging etterhvert.

Bilder av bilen:

IMG_0005.jpg

IMG_0004.jpg

IMG_0003.jpg

-92 Audi 100 2,3 E Avant

-07 Opel Movano 2,5 tdi

-95 Opel Astra 1,6

-90 Opel Vectra 1,8

-88 Toyota Corolla 1.6xl -85 Toyota Carina II.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis krokk-o-man! Dette blir vel bilen vi kjører til rudskogen med i juli tenker jeg? ;)

Ja, mulig det, får se da om det er noen andre kule biler noen av oss har;)

-92 Audi 100 2,3 E Avant

-07 Opel Movano 2,5 tdi

-95 Opel Astra 1,6

-90 Opel Vectra 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

du må få lakkert de fangerene fort :D ser så mye bedre ut med lakkerte fangere enn svarte plast fangere doh

Er ikke jeg som kjører bilen nå. Søstersen bruker den siden jeg ikke har lappen enda, men håpe det blir noen forandringer på den til sommeren for da får jeg lappen:)

-92 Audi 100 2,3 E Avant

-07 Opel Movano 2,5 tdi

-95 Opel Astra 1,6

-90 Opel Vectra 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et utmerket valg (har samme bilen selv, grå 91-mod. 1.6 XLi).. Pass på å vaske den ofte ellers vil den se ut som en gjende-kjeks med melisglasur på i løpet av no-time (les: rust). De ruster hodesaklig i hjulbuene, framme på forkanten og bakre i bakkant, slår aldri feil. Teknisk vil du sjeldent oppleve noe trøbbel med den der.

Edit: Forgasserutgaven av motoren heter 4A-F og yter ~95 Hk, injeksjonsutgaven heter 4A-FE og yter nesten 10 Hk mer. I fall du blir fristet til å prøve å lure noe mer ut av motoren så vær obs på at denne motoren har dreiemomentet sitt i den lave turtallsskalaen og egner seg ikke for høye turtall.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Hmm, no har jeg vært litt inaktiv på bilforumet, så har ikke oppdatert denne posten, men skal se om jeg får inn noen nye bilder av den og skriv noe annet om den.

Hadde annlegg i den, men det ble kjørt alt for tøft med annlegg baki bilen over humpene, demperan gikk til helvete, så nå må det skiftes dempere.

Fant ut at det ble rust rundt hjulbuene ja, men er så å si bare der og under dørstokkene er det litt. Vaska den te 7 mai og 17 mai, når jeg vaska til 7 mai så brukte jeg JIF skurekrem, hehe det var det eneste som stok salt`et etter vinteren, prøvde bilshampo og alt, men ingen ting tok det.. salt er noe dritt, heller grus veiene.

Skal skifte dempere neste lønning og håper etter det at jeg får tak i meg ny bil i nermest framtid, er dritt lei framhjulstrekker, men får se hvordan bil jeg havner på, er ikke sikker enda, får se hvor langt lommeboken holder.

-92 Audi 100 2,3 E Avant

-07 Opel Movano 2,5 tdi

-95 Opel Astra 1,6

-90 Opel Vectra 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du skifte dempere bak så spanderer du på deg nye fjærer i samme slengen. Det er veldig lett å bytte bak, i og med at fjærene ikke sitter særlig i spenn. Du må likevel ha fjærklemmer. Skal du senke bilen så er vel dette tiden å ta fatt i dette, sørg likevel for å få tak i et godkjent senkesett. (skal du bytte bil så er vel disse planene lagt på is tipper jeg ;))

Når det gjelder å ta av demperene bak så vil jeg anbefale deg å kjøpe to nye bremserør ytterst på begge sidene (30 kr pr stykk på mekonomen) da disse lett mugner inn i en ny dimensjon. Dessuten går bremsekretsen gjennom en ring/et festeøre i demperhuset. Jeg ville også ha sjekket at du klarer å løsne stabilisatorstaget på begge sidene før du skifter demperene. Du vil forstå hvorfor når du begynner å skru ;)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider