mantapanta Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Mye som må bygges om får å få dette til??? Hva er en 2.4 i verd??? Siter Im lucky manta power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Er vel noe med det innsuget som er for høyt mener jeg.. Kanskje det går bare med å ta vekk litt i avstiveren i panseret? Ellers er jo motoren bolt on med fester og bunnpanne fra motoren som står i manta per idag.. Er vel verdt alt fra 3-6k? Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantapanta Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 innsuget er det enste prob ja.. mÅ æ bytte på bremser for å få det godkjent elr?? mye hester i 2.4?? Siter Im lucky manta power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Nei trenger ikke bytte bremser, for bremsene dine er godkjent inntil 125 hk og motoren er 125 hk men skader jo ikke å montere Rekord 2.2 bremser foran, da er den godkjent til 150 hk Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantapanta Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 lett å dra ut noe mere hester av den elr burde jeg bare bygge vidre på 2.0 i jeg har? Siter Im lucky manta power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Joa. skal nok ikke være noe problem.. Er jo identisk med resten av CIH motorene. Kjøp en vass kam, det hjelper godt på alt... sett på 2,2 innsugshus hvis 2,4 huset er et problem.. passer ovenens.. Eller enda bedre. kapp ned et 3,0 senator innsugshus... Kan skaffe et slik for 1000kr... (trengs å kappes av de to bakre syl, og sveise på plate!) Evt kjøp et par dobble webere... Da er suppe inntaket i boks... Kam som kan ambefalles er jo E11 fra Enem.. (Kam CIH E11 308/108/11.8/3.6) Kanskje litt vass til gate bruk, men gir garantert en fresk motor, om resten stemmer da... Er det mild trimming du har i tankene så burde en: Kam CIH Y12 288/109/11.1/2.2 fungere godt... Burde gi rundt 130-135hk og 140-150 hvis alt det andre er justert riktig.... dobble gassere ol... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 har ikke 2.4i 136 hk orginalt da? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Tja... mange som sier det ja... Er nok fordi katalysatoren som motoren er orginalmontert med stjeler noen HK. I boka står det 125hk. Innsprutmotorer er jo nokså optimalisert fra fabrikken. Setter en 2,2 innsugshuset vil en få litt mindre Nm.. Det har med volumet i 2,4 huset. Orginalt gir den motoren 195Nm!!! og det skal jeg si skal trykke den laaant inn i sete... hehe. Effekten kan jo variere en god del med standen motoren er i.. Har ikke sett så mange 2,4 med mild gate kam som har yta noe mere enn 145hk.... I sverige brukes jo disse i rally. (andre regler enn her hjemme) Da kan de yte omlag 200Hk med et bredt og bra effekt kurve... Da hamler Ascona'n opp med Volvo'n... hehe... Men finnes jo 2,0l som yter 200hk men så er det kun turtallsmotorer, og klaere aldri å gå så bra som en 2,4 med 180hk... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Bruk 2,4 innsuget. Eventuelt ta innsuget fra sekseren og kapp av to av røra. 2,2 innsuget er alt for snevert om du skal trimme. Enem anbefaler det som første steg om du skal trimme 2,2 å bytte innsug.. Bare kapp hål i panseret, ser konge ut :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantapanta Skrevet April 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Joa. skal nok ikke være noe problem.. Er jo identisk med resten av CIH motorene. Kjøp en vass kam, det hjelper godt på alt... sett på 2,2 innsugshus hvis 2,4 huset er et problem.. passer ovenens.. Eller enda bedre. kapp ned et 3,0 senator innsugshus... Kan skaffe et slik for 1000kr... (trengs å kappes av de to bakre syl, og sveise på plate!) Evt kjøp et par dobble webere... Da er suppe inntaket i boks... Kam som kan ambefalles er jo E11 fra Enem.. (Kam CIH E11 308/108/11.8/3.6) Kanskje litt vass til gate bruk, men gir garantert en fresk motor, om resten stemmer da... Er det mild trimming du har i tankene så burde en: Kam CIH Y12 288/109/11.1/2.2 fungere godt... Burde gi rundt 130-135hk og 140-150 hvis alt det andre er justert riktig.... dobble gassere ol... Mye må du betale for en av de kamene?? hadde vært moro å fått itt ekstra liv i mantaen :P Siter Im lucky manta power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Mye må du betale for en av de kamene?? hadde vært moro å fått itt ekstra liv i mantaen :P De koster omlag 2200kr stk (de mild!!! E11 koster 2500kr eller noe sånt!!) ... Gå inn på http://www.enem.se de har fiksa netthandel, så det er bare å kjøpe... E11 er jo en god rallykam, så veit ikke åssen det vil fungere i en standardisert motor. Tror også den krever dobbleventil fjører. Det skal stå på sida dems all fakta'n. Bare å lete litt. Alle Kamene de har er av den beste kvalitet, håndlagde, og har god erfaring med Opel. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.