Gå til innhold

2.4i i en manta

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er vel noe med det innsuget som er for høyt mener jeg.. Kanskje det går bare med å ta vekk litt i avstiveren i panseret?

Ellers er jo motoren bolt on med fester og bunnpanne fra motoren som står i manta per idag..

 

Er vel verdt alt fra 3-6k?

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa. skal nok ikke være noe problem.. Er jo identisk med resten av CIH motorene. Kjøp en vass kam, det hjelper godt på alt... sett på 2,2 innsugshus hvis 2,4 huset er et problem.. passer ovenens.. Eller enda bedre. kapp ned et 3,0 senator innsugshus... Kan skaffe et slik for 1000kr... (trengs å kappes av de to bakre syl, og sveise på plate!) Evt kjøp et par dobble webere... Da er suppe inntaket i boks...

Kam som kan ambefalles er jo E11 fra Enem.. (Kam CIH E11 308/108/11.8/3.6) Kanskje litt vass til gate bruk, men gir garantert en fresk motor, om resten stemmer da... Er det mild trimming du har i tankene så burde en:

Kam CIH Y12 288/109/11.1/2.2 fungere godt... Burde gi rundt 130-135hk og 140-150 hvis alt det andre er justert riktig.... dobble gassere ol...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... mange som sier det ja... Er nok fordi katalysatoren som motoren er orginalmontert med stjeler noen HK. I boka står det 125hk. Innsprutmotorer er jo nokså optimalisert fra fabrikken. Setter en 2,2 innsugshuset vil en få litt mindre Nm.. Det har med volumet i 2,4 huset. Orginalt gir den motoren 195Nm!!! og det skal jeg si skal trykke den laaant inn i sete... hehe. Effekten kan jo variere en god del med standen motoren er i.. Har ikke sett så mange 2,4 med mild gate kam som har yta noe mere enn 145hk....

I sverige brukes jo disse i rally. (andre regler enn her hjemme) Da kan de yte omlag 200Hk med et bredt og bra effekt kurve... Da hamler Ascona'n opp med Volvo'n... hehe... Men finnes jo 2,0l som yter 200hk men så er det kun turtallsmotorer, og klaere aldri å gå så bra som en 2,4 med 180hk...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa. skal nok ikke være noe problem.. Er jo identisk med resten av CIH motorene. Kjøp en vass kam, det hjelper godt på alt... sett på 2,2 innsugshus hvis 2,4 huset er et problem.. passer ovenens.. Eller enda bedre. kapp ned et 3,0 senator innsugshus... Kan skaffe et slik for 1000kr... (trengs å kappes av de to bakre syl, og sveise på plate!) Evt kjøp et par dobble webere... Da er suppe inntaket i boks...

Kam som kan ambefalles er jo E11 fra Enem.. (Kam CIH E11 308/108/11.8/3.6) Kanskje litt vass til gate bruk, men gir garantert en fresk motor, om resten stemmer da... Er det mild trimming du har i tankene så burde en:

Kam CIH Y12 288/109/11.1/2.2 fungere godt... Burde gi rundt 130-135hk og 140-150 hvis alt det andre er justert riktig.... dobble gassere ol...

 

 

Mye må du betale for en av de kamene?? hadde vært moro å fått itt ekstra liv i mantaen :P

Im lucky

 

manta power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye må du betale for en av de kamene?? hadde vært moro å fått itt ekstra liv i mantaen :P

 

 

De koster omlag 2200kr stk (de mild!!! E11 koster 2500kr eller noe sånt!!) ... Gå inn på http://www.enem.se de har fiksa netthandel, så det er bare å kjøpe... E11 er jo en god rallykam, så veit ikke åssen det vil fungere i en standardisert motor. Tror også den krever dobbleventil fjører. Det skal stå på sida dems all fakta'n. Bare å lete litt. Alle Kamene de har er av den beste kvalitet, håndlagde, og har god erfaring med Opel.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår