Gå til innhold

senking

cossie4life

Anbefalte innlegg

hehe!! :)

Er vell ikke så vanskelig da men, stikk heller innom et verksted eller noe sånt å hør hva de skal ha for jobben å utstyret! er generet ett helvete å skifte fjærer på en bil, for ikke å snakke om dempere. Da tneker jeg på arbeidet! det er sånt man blir gal i hodet av!

Du sparer naboene mage timer med BANDING fra din side! hehe

Ford Mondeo GLX 2.0i

94-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe!! :)

Er vell ikke så vanskelig da men, stikk heller innom et verksted eller noe sånt å hør hva de skal ha for jobben å utstyret! er generet ett helvete å skifte fjærer på en bil, for ikke å snakke om dempere. Da tneker jeg på arbeidet! det er sånt man blir gal i hodet av!

Du sparer naboene mage timer med BANDING fra din side! hehe[/QUhehe,er det så jævlig a???

1987 sierra 2.0i(sedan)

1985 sierra 2.0lat(spiker)

1987 sierra 2.0is(solgt)

1986 bmw e30 320i(solgt)

go fast!!!!! :fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skiftet fjærene på min mondeo '94 selv... Ting satt jo litt, men egentlig ikke så mye som skulle til... Og spray gjerne med rustløser, det kan du nok trenge...

Er det noe spesielt du lurer på ang det, så kan jeg sikkert forklare litt...

Sedan eller kombi du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har senket min mk1 55mm..

Det var et rent helvette en stund, jeg å en kompis som gjorde det.

Tog jevlig lang tid i starten, fordi vi var usikra på hva som måtte av.. men når vi fant ut at d bare var et par små ting som måtte løsnes så gikk det evig fort.

Eneste problemet kan være at ting sitter noe fast, men spray med rust løser dagen før osv så vil det hjelpe :) så denger du godt til med noe tungt så løsner det meste :P

..litt vanskelig å forklare direkte hva som må gjørest men, fjørene fremme tok vi på ca 1 time av å på. bak er det jo i teorien mye lettere.. men det var det første vi tok så vi var ikke så rutinerte ;)

Men regn med en god dose banning å vondt rygg :D

Mondeo mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, oi. Har vist sitt litt feil eg :) så eg "trekke" tebage den posten eg skreiv:)

Men eg må og bare sej, at me holdt på i 4 timer på kun det eina hjulet å fekk det isje te. Så du komme nok te å stressa litt me å finna ud ka så ska skrus av å settas på plass :D lykke te

Opel Vectra B

Kilmanjaro avisbudsykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt tid hos meg siden jeg ikke hadde peiling på hva som måtte gjøres.. pluss at hos meg satt desverre en av boltene sykt godt fast...

Menmen.. skal forklare litt..

Du må ta ut hele demperen... Fremme tar du og løsner bolten som klemmer rundt demperen (se bilde1) og den tynne stangen(se bilde2) som er festet midt på demperen.. Fjern så bremseslangen fra demperen, trenger ikke skru denne av.. Så er et bare å denge løs for å få den delen nede av demperen. Og den sitter nok ganske godt.. Når demperen er løs nede, så løsner du muttteren i motorrommet..

Bilde 1

http://img.photobucket.com/albums/v110/Tommen/Temp/11111.jpg

Bilde 2 Den tynne stangen som er lodrett og går helt ut av toppen på bildet

(trenger ikke løsne alt slik som ting er på mine bilder)

http://img.photobucket.com/albums/v110/Tommen/Temp/bbb.jpg

Bak er det samme greiene egentlig. Forskjellen er at der må du løsne to skruer oppe i dempertårnet, på undersiden..10mm el no, og trenger nok lang forlenger her...

Demperen sitter gjerne fast nede, så du må denge løs.. Jeg hadde først en trekloss mellom, men dunket faktisk litt med bare hammer også, og det funket best..

Er ikke så god til å forklare, men håper det var noe hjelp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Jeg har hatt bilen i under ett år, og har ikke skiftet enda selv.. tenkte jeg skulle skifte det snart...

Merkelig at jeg ikke har reagert på det selv damndamn

Kan ha vært to grunner til at du ikke så det:

1. Det ser så jævli ut at du automatisk ignorerer det

2. Det ser så jævli ut at du faktisk ikke ser at det faktisk er oljefilteret notin

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider