240GL Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Sånn som du beskriver det, dvs. at alt annet er skiftet, kan det nok være giveren ja. Den er som sagt vond å komme til. Dersom det virker helt håpløst, vil det gjøre det litt lettere dersom du løsner girkassefestet og jekker kassa litt opp (god anledning til å bytte festet også). Jeg tror som sagt det er 10 mm boltehode. Men vær som sagt varsom: Regn med at "huset" til giveren er blitt sprøtt og kan knekke i biter. Unngå for all del å bruke makt når du skal løfte den bort etter å ha fjernet bolten, spray heller med rustløser el.l. og ta tida til hjelp. Et annet tips er å klemme litt heftemasse inni pipa sånn at du ikke mister bolten inn i girkassa, både når du demonterer og installerer. Som en begynnelse kan du jo granske ledningene som kommer opp fra giveren. Dersom isolasjonen begynner å se frynsete ut kan du bare forberede et bytte. Sensoren koster rundt 400 kr på Volvo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 OK. Takk for info, da skal jeg prøve det. Håper det ordner seg. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Tru nok ikke forgasseren til gamle far er til slags. det suten så er det jo ikke min heller. Men er det mulig å se bilde av åssen du fiksa gassen på weber gasseren. er det 32 36 du har Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Yes...Holley 5200 32/36, "licensed by weber" står det. Jeg tror faktisk at det er enklere å hooke på gassen på denne enn på en vanlig DGV. Skal ta bilde etterpå :) Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Kjempe fint sitter her nå med en 32/36 dgav fra ford siera. som jeg skal sette på thenkte jeg. den gir vell effekt økning den å. Men det spiller ingen rolle for den gamle gasser er ødlagt Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Sånn ordnet jeg gasslinken. Plukket et kuleledd med arm fra en 340, bøyde den i vinkel og skrudde fast på festet til gasseren. Staget mellom kuleleddene måtte kortes inn en halv cm. Jobben var minimal og resultatet ble bra, selv om det ikke er så pent å se på :) Jeg bare tilpasset det gamle luftfilteret midlertidig, et slikt vil komme i posten om få dager: Pedersen skulle ha 6-700kr for samme filter mens jeg betaler rundt 200kr bestilt fra usa. Chokewire er vanskelig å tilpasse. På min satt det vannvarmet chokehus. Bestilte derfor en elektrisk av en fyr på ebay. Jeg har faktisk en ny DGV-type choke til overs hvis du vil ha den, jeg bestilte feil først. Tenkte ikke på at min(DFV) åpner motsatt vei! Du kan få den for en hundrings. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Jeg byttet den svinghulsgiveren i går, men det ble ingen forskjell :( Jeg skal prøve å bytte tenningsmodulen nå. Blir gal snart hvis jeg ikke finner ut av det. Skjønner liksom ikke helt hva det kan være. Det eneste jeg har funnet ut er at problemet er mye verre i fuktig/kald luft. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Jeg byttet den svinghulsgiveren i går' date=' men det ble ingen forskjell :( Jeg skal prøve å bytte tenningsmodulen nå. Blir gal snart hvis jeg ikke finner ut av det. Skjønner liksom ikke helt hva det kan være. Det eneste jeg har funnet ut er at problemet er mye verre i fuktig/kald luft.[/quote'] Har du prøft med nye plugg ledninger ? Og fordeler lokk og slikt ? Eller skreiv du lenger oppe at du hadde gjort det.. (husker ikke:)) Kan jo kansje prøve en annen coil også.. muligens en annen hjerne ?? Ting må nesten bare prøves :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Jeg har nå byttet følgende: Forgasser, bensinpumpe, coil, plugger, ledninger, rotor, fordelerlokk, svinghjulsføler, og den hjernesaken som sitter under hanskerommet på torpedoveggen. Still no progress... angry Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Jeg har nå byttet følgende: Forgasser' date=' bensinpumpe, coil, plugger, ledninger, rotor, fordelerlokk, svinghjulsføler, og den hjernesaken som sitter under hanskerommet på torpedoveggen. Still no progress... angry[/quote'] Bare et skudd i mørket: har du sjekket/byttet bankesensoren? Den kan jo på en eller annen måte ha "hengt seg opp"... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Ja, jeg får vel prøve å bytte den og...har jo byttet hele motoren snart allikevel :D Men jeg skal gå over ledningsnettet. Det har vært vannlekkasje fra frontvinduet mitt så kan jo hende det er noe dårlig kontakt et eller annet sted. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Ja' date=' jeg får vel prøve å bytte den og...har jo byttet hele motoren snart allikevel :DMen jeg skal gå over ledningsnettet. Det har vært vannlekkasje fra frontvinduet mitt så kan jo hende det er noe dårlig kontakt et eller annet sted.[/quote'] Tror du at du kan lage en liten liste over hvilken biler som har weber som passer på K motorer ? Jeg fikk lyst å få meg en slik en jeg også :) Men ble litt forvirra av all teksten i posten.. så hadde du gadda å skrevet hvilken biler jeg skal sjekke i så ha d vært fint m'm Får du merkbar effekt av å sette på en weber ? Hva må man eventuelt "modifisere" eller skifte når man bruker en slik en ? Hvordan tror du det ville gått med grenrør, 2.5" eff anleg, A-kam som drar lenger på turtall, og insats filter (pipercross det som jeg har:D ? Mvh. Fredrik:) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Jeg vil absolutt anbefale weberen ja. Effektøkningen er veldig merkbar, spesielt på høye turtall. Jeg kjøpte jo min DFV(fra Ford Pinto) på ebay, men det sto DGV orginalt på noen Sierra. Sikkert andre også. Du kan også bruke en DCD har jeg forstått. Du må muligens bytte litt dyser når du setter den på Volvoen din. Men er fyr på ebay selger dem til $2 per stykk så dyrt blir det ikke. Gass-og chokelinken må bygges om. Jeg kjøpte bare en elektrisk choke, det ble billigst. Ang. kamaksel vet jeg ikke helt hva som vil lønne seg, men jeg har hørt at den jeg har skal gi bra moment på lave turtall, det er jo ikke så dumt det heller. Lyden ble mye tøffere med DFV, og passer bra sammen med mitt 2.5" Simonsanlegg. Det er annet feste for luftfilter på gasseren, men jeg fikk tak i et slikt et: Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 BTW: Jeg leste i en annen 230K-tråd her der det ble sagt at en hjerne lå bakenfor batteriet. På min er det bare coilen og en GM-sensor etter det jeg kan se. Derimot ligger en sak under hanskerommet på torpedoveggen. Har byttet alt dette. Er det korrekt at det er kun bankesensor jeg ikke har byttet da, eller er det noe mer? Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 BTW: Jeg leste i en annen 230K-tråd her der det ble sagt at en hjerne lå bakenfor batteriet. På min er det bare coilen og en GM-sensor etter det jeg kan se. Derimot ligger en sak under hanskerommet på torpedoveggen. Har byttet alt dette. Er det korrekt at det er kun bankesensor jeg ikke har byttet da' date=' eller er det noe mer?[/quote'] Var vel jeg som skrev det......mulig jeg har blandet med Turbo bilene, der er tenningshjernen bak batteriet. Oooops. Tenningsmodulen er ihvertfall i det området. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.