Gå til innhold

Forgasseren på 230K

Ranger emnet


docsist

Anbefalte innlegg

Jeg vil absolutt anbefale weberen ja. Effektøkningen er veldig merkbar' date=' spesielt på høye turtall. Jeg kjøpte jo min DFV(fra Ford Pinto) på ebay, men det sto DGV orginalt på noen Sierra. Sikkert andre også. Du kan også bruke en DCD har jeg forstått. Du må muligens bytte litt dyser når du setter den på Volvoen din. Men er fyr på ebay selger dem til $2 per stykk så dyrt blir det ikke. Gass-og chokelinken må bygges om. Jeg kjøpte bare en elektrisk choke, det ble billigst. Ang. kamaksel vet jeg ikke helt hva som vil lønne seg, men jeg har hørt at den jeg har skal gi bra moment på lave turtall, det er jo ikke så dumt det heller. Lyden ble mye tøffere med DFV, og passer bra sammen med mitt 2.5" Simonsanlegg. Det er annet feste for luftfilter på gasseren, men jeg fikk tak i et slikt et:

 

[img']http://home.online.no/~pe-oeie/volvo/weber03.JPG[/img]

 

weber04.JPG

 

Men det jeg er litt skeptisk til, er hvordan øker bensin forbruket ? :D

 

Hvilken gasser bør jeg satse på av DCD og DGV eller DFV ?

Er som regel i sierraene dem sitter ?

Og noen forder ?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men det jeg er litt skeptisk til, er hvordan øker bensin forbruket ? :D

 

Hvilken gasser bør jeg satse på av DCD og DGV eller DFV ?

Er som regel i sierraene dem sitter ?

Og noen forder ?

 

Jeg har ennå ikke fått alle de riktige dysene, men har målt til 1.2L/mil på blandet kjøring. Håper det blir litt bedre enn det etterhvert...

DFV er nok lettere å koble på gassen, men du finner den bare i usa. DCD er jo en 36/36 gasser så den er nok litt sterkere.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå ikke fått alle de riktige dysene' date=' men har målt til 1.2L/mil på blandet kjøring. Håper det blir litt bedre enn det etterhvert...

DFV er nok lettere å koble på gassen, men du finner den bare i usa. DCD er jo en 36/36 gasser så den er nok litt sterkere.[/quote']

 

Nå snakker vi intreresant her :)

 

Hvor mye må du gi for en slik som man slipper å bygge om gassen på i USA da?

Får du bra effekt av den? Kombinert med 2.5" eksos, grenrør og filter ?

 

Sykt stilig filter du hadde foresten! Ser ut som en mini amcar motor :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var det som var ideen :D Er jo tross alt en Holley-forgasser av merke. Jeg ga rundt 700 for gasser, overhalingskit, el.choke, dyser på ebay. Filter kostet noen hundrelapper og, kjøpte fra http://www.racetep.com

 

Regner med jeg har rundt 140hk nå. Jeg har vanlig eksosmanifold da.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den "midlertidige" powerfilterløsninga til 70'Chevelle jeg... er jo ikke så mye om å gjøre med et kont powerfilter kontra det som blei bestilt fra statene da... syns ikke jeg ihvertfall.. vurderer å kjøpe et kont powerfilter å sett på det istedt for å styre med det fra statene...

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel jeg som skrev det......mulig jeg har blandet med Turbo bilene, der er tenningshjernen bak batteriet. Oooops. Tenningsmodulen er ihvertfall i det området.

 

230A-motorene har tenningshjerne bak (vel, egentlig foran) batteriet. Mulig E-motorene også har det. K har ikke det.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja faktisk..det har vært et problem. Jeg trodde det var pga varme plugger pga feil dyser...jeg hadde forsåvidt samme problem av og til med den gamle gasseren. Kan ikke være tenningen som er for tidlig eller må den ventilen altså til på en B230K?

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja faktisk..det har vært et problem. Jeg trodde det var pga varme plugger pga feil dyser...jeg hadde forsåvidt samme problem av og til med den gamle gasseren. Kan ikke være tenningen som er for tidlig eller må den ventilen altså til på en B230K?

 

Når det er snakk om tending.. Hvor mange grader skal tendingen stå på en K motor ? Er det noen kam vinkel som kan stilles på den?:D Og eventuelt hvor mange grader ?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70' Chevelle: Tenkte nok det. Cisac-forgasseren har altså innebygd en magnetventil som stenger bensintilførselen når tenninga slås av. Du kan ikke modifisere Weberen til å bruke den samme ventilen, ikke uten store anstrengelser iaf. Det nytter heller ikke å sette ventilen på bensinslangen, motoren vil da uansett gå helt til flottørhuset er tomt, og du vil få startproblemer ved neste start.

 

Det du kan gjøre, er å lage ei avgreining fra slangen fra innsuget til bremsekraftforsterkeren. Den trenger ikke være så grov. Denne avgreininga fører du fram til luftfilterhuset, på baksida av filteret. På denne slangen setter du en magnetventil som er stengt når tenninga er på, og som åpner når tenninga slås av. Du finner denne ventilen på mange Forder, bl.a.

 

Det som da vil skje når du slår av tenninga, er at masse luft dumpes inn i innsuget, bensin/luft-blandinga til motoren blir altfor mager, og motoren stopper. Momentant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår