AlpejoHn Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Jeg vil absolutt anbefale weberen ja. Effektøkningen er veldig merkbar' date=' spesielt på høye turtall. Jeg kjøpte jo min DFV(fra Ford Pinto) på ebay, men det sto DGV orginalt på noen Sierra. Sikkert andre også. Du kan også bruke en DCD har jeg forstått. Du må muligens bytte litt dyser når du setter den på Volvoen din. Men er fyr på ebay selger dem til $2 per stykk så dyrt blir det ikke. Gass-og chokelinken må bygges om. Jeg kjøpte bare en elektrisk choke, det ble billigst. Ang. kamaksel vet jeg ikke helt hva som vil lønne seg, men jeg har hørt at den jeg har skal gi bra moment på lave turtall, det er jo ikke så dumt det heller. Lyden ble mye tøffere med DFV, og passer bra sammen med mitt 2.5" Simonsanlegg. Det er annet feste for luftfilter på gasseren, men jeg fikk tak i et slikt et: [img']http://home.online.no/~pe-oeie/volvo/weber03.JPG[/img] Men det jeg er litt skeptisk til, er hvordan øker bensin forbruket ? :D Hvilken gasser bør jeg satse på av DCD og DGV eller DFV ? Er som regel i sierraene dem sitter ? Og noen forder ? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Men det jeg er litt skeptisk til, er hvordan øker bensin forbruket ? :D Hvilken gasser bør jeg satse på av DCD og DGV eller DFV ? Er som regel i sierraene dem sitter ? Og noen forder ? Jeg har ennå ikke fått alle de riktige dysene, men har målt til 1.2L/mil på blandet kjøring. Håper det blir litt bedre enn det etterhvert... DFV er nok lettere å koble på gassen, men du finner den bare i usa. DCD er jo en 36/36 gasser så den er nok litt sterkere. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Jeg har ennå ikke fått alle de riktige dysene' date=' men har målt til 1.2L/mil på blandet kjøring. Håper det blir litt bedre enn det etterhvert...DFV er nok lettere å koble på gassen, men du finner den bare i usa. DCD er jo en 36/36 gasser så den er nok litt sterkere.[/quote'] Nå snakker vi intreresant her :) Hvor mye må du gi for en slik som man slipper å bygge om gassen på i USA da? Får du bra effekt av den? Kombinert med 2.5" eksos, grenrør og filter ? Sykt stilig filter du hadde foresten! Ser ut som en mini amcar motor :D Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Hehe, var det som var ideen :D Er jo tross alt en Holley-forgasser av merke. Jeg ga rundt 700 for gasser, overhalingskit, el.choke, dyser på ebay. Filter kostet noen hundrelapper og, kjøpte fra http://www.racetep.com Regner med jeg har rundt 140hk nå. Jeg har vanlig eksosmanifold da. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Likte den "midlertidige" powerfilterløsninga til 70'Chevelle jeg... er jo ikke så mye om å gjøre med et kont powerfilter kontra det som blei bestilt fra statene da... syns ikke jeg ihvertfall.. vurderer å kjøpe et kont powerfilter å sett på det istedt for å styre med det fra statene... Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Var vel jeg som skrev det......mulig jeg har blandet med Turbo bilene, der er tenningshjernen bak batteriet. Oooops. Tenningsmodulen er ihvertfall i det området. 230A-motorene har tenningshjerne bak (vel, egentlig foran) batteriet. Mulig E-motorene også har det. K har ikke det. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 70' Chevelle: Har du hatt problemer med "dieseling" etter forgasserbytte - at motoren fortsetter å svive etter at du har slått av tenninga? Cisac-forgasseren har en magnetventil for å forhindre dette, men det mangler Weberen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Ja faktisk..det har vært et problem. Jeg trodde det var pga varme plugger pga feil dyser...jeg hadde forsåvidt samme problem av og til med den gamle gasseren. Kan ikke være tenningen som er for tidlig eller må den ventilen altså til på en B230K? Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Ja faktisk..det har vært et problem. Jeg trodde det var pga varme plugger pga feil dyser...jeg hadde forsåvidt samme problem av og til med den gamle gasseren. Kan ikke være tenningen som er for tidlig eller må den ventilen altså til på en B230K? Når det er snakk om tending.. Hvor mange grader skal tendingen stå på en K motor ? Er det noen kam vinkel som kan stilles på den?:D Og eventuelt hvor mange grader ? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 70' Chevelle: Tenkte nok det. Cisac-forgasseren har altså innebygd en magnetventil som stenger bensintilførselen når tenninga slås av. Du kan ikke modifisere Weberen til å bruke den samme ventilen, ikke uten store anstrengelser iaf. Det nytter heller ikke å sette ventilen på bensinslangen, motoren vil da uansett gå helt til flottørhuset er tomt, og du vil få startproblemer ved neste start. Det du kan gjøre, er å lage ei avgreining fra slangen fra innsuget til bremsekraftforsterkeren. Den trenger ikke være så grov. Denne avgreininga fører du fram til luftfilterhuset, på baksida av filteret. På denne slangen setter du en magnetventil som er stengt når tenninga er på, og som åpner når tenninga slås av. Du finner denne ventilen på mange Forder, bl.a. Det som da vil skje når du slår av tenninga, er at masse luft dumpes inn i innsuget, bensin/luft-blandinga til motoren blir altfor mager, og motoren stopper. Momentant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Dæven det hørtes lurt ut :) Men er det noen spes. grunn til at K-motor må ha dette og ikke de andre? Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Det er et alminnelig problem, men kanskje spesielt med så høykomprimerte motorer som K'en. Hvis du gjør nettsøk på ord som "dieseling", "anti run-on valve" og liknende, vil du sikkert finne mye om dette. F.eks. denne siden: http://www.mgbexperience.com/service/weber-hose.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Vet du hva slags motorer som har dette orignalt? Så skal jeg se om jeg finner en på skroten. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Som sagt, Forder har ofte sånne. Jeg tok min fra en Courier, tror jeg. Escorter, Granadaer, Sierraer med forgassermotorer ville vært mine førstevalg på skroten. Ellers har jeg funnet en til deg her, hvis du vil gjøre det enkelt for deg: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=43122&item=4543739662&rd=1&ssPageName=WDVW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Se der ja :D Hva slags gasser er det du har på din? Jeg skal se om jeg ikke finner en slik ventil på skroten etterpå. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.