240GL Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 36/36 DCD rulez! Litt annen kalibrering enn din, men du har vel en 32/36 om jeg husker rett. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Hehe...jeg fikk montert en ventil i går på vakuumslangen til bremsekraftforsterkeren. Den var normalt lukket så jeg måtte trikse litt med et vekselrele og en lysforsinker. Det fungerer i hvertfall som planlagt. Eneste problemet er at det virker som "dieselingen" ble verre doh Kanskje jeg må ha større ventil? Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xfilpo Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 forgasserene fra granda 2.3 og 2,8 passer... fikk tak i en 2,3 forgasser idag, 200kr, en er 38/38mm og begge spjellene åpener ligt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Det må vel være en 38/38 DGAS eller en tilsvarende DFAV du har fått fatt på da? I så fall, kom den virkelig fra en 2,3 liter?? Disse ble helst brukt på seksylindrete motorer pga. sin konstruksjon. Dette er som du skriver ikke en progressiv to-stegs forgasser, men kan ses på som to forgassere som er bygd sammen. Det vanlige var at det ene løpet forsynte tre av sylindrene, mens det andre løpet tok seg av de tre andre. Inntaket var da bygd deretter, dvs. at det var todelt ved forgasserfoten. Jeg er nysgjerrig, hvordan er den bestykket? Og hvordan passer den på inntaket? Må du få lagd ei adapterplate? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Det må vel være en 38/38 DGAS eller en tilsvarende DFAV du har fått fatt på da? I så fall, kom den virkelig fra en 2,3 liter?? Disse ble helst brukt på seksylindrete motorer pga. sin konstruksjon. Granada 2,3 ER sekssylindret da (V6)... :rolleyes: Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Flott, da lærte jeg noe i dag også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Flott, da lærte jeg noe i dag også! Alltid kjekt å lære noe nytt :) Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Granada 2,3 ER sekssylindret da (V6)... :rolleyes: Hmmmmmmmm! Jeg har en kompis som har en granada v6... spørs om jeg skal knabbe gasseren hans en mørk natt ? :D Eller var det insprut ? :rolleyes: Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 fikk selv tak i en 2,3 ford forasser i dag, er ikke webber men solex, har kjørt en den forder før med denne forgassen, den passer nesten på k-innsuget, men må bore opp hullene litt, stemmer at denne forgasseren åpner begge spjellene ligt, og boringa er 38mm på begge, blit npk litt mikk makk får å få den til passe på gassoverføringa, ford har tilkobling i bakkant og volvo i fram kant, men på skal den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Ser på misab.se at de selger ombyggingssett til choken på weber-gassere, slik at man får manuell choke. Dessuten selger de weber-gasser som skal erstatte gassern på 230K (men den er litt dyr da...) Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 fikk selv tak i en 2,3 ford forasser i dag, er ikke webber men solex, har kjørt en den forder før med denne forgassen, den passer nesten på k-innsuget, men må bore opp hullene litt, stemmer at denne forgasseren åpner begge spjellene ligt, og boringa er 38mm på begge, blit npk litt mikk makk får å få den til passe på gassoverføringa, ford har tilkobling i bakkant og volvo i fram kant, men på skal den... Lurer på åssen det vill funke. du er nåt til å si i fra åssen den oppstartinga vill funke. Har en weber fra ford siera. 2,0l 32/36. nå er motoren min en B200k. funker perfekt. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 har ikke montert den ennå, har kansje fritert noen stempelringer i motoren min, men skal prøve å huske å ta noen biler når jg montere den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet September 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 imorgen montere jg modifisert k-innsug med en 32/36 weber dgav fra ford granada, har b230k motor i bilen nå som har blitt kjørt med a-motor oppsett, men den forgasseren jg har nå er helt utslitt, bilen bruker vel ca 1.5-1-6 på mila nå, så målet med weberen er å få den ned til rundt literen.. forgassen er 2steg som beskrevet tidliger i tråden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.