Gå til innhold

Forgasseren på 230K

Ranger emnet


docsist

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe...jeg fikk montert en ventil i går på vakuumslangen til bremsekraftforsterkeren. Den var normalt lukket så jeg måtte trikse litt med et vekselrele og en lysforsinker. Det fungerer i hvertfall som planlagt. Eneste problemet er at det virker som "dieselingen" ble verre doh Kanskje jeg må ha større ventil?

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være en 38/38 DGAS eller en tilsvarende DFAV du har fått fatt på da? I så fall, kom den virkelig fra en 2,3 liter?? Disse ble helst brukt på seksylindrete motorer pga. sin konstruksjon. Dette er som du skriver ikke en progressiv to-stegs forgasser, men kan ses på som to forgassere som er bygd sammen. Det vanlige var at det ene løpet forsynte tre av sylindrene, mens det andre løpet tok seg av de tre andre. Inntaket var da bygd deretter, dvs. at det var todelt ved forgasserfoten.

Jeg er nysgjerrig, hvordan er den bestykket? Og hvordan passer den på inntaket? Må du få lagd ei adapterplate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være en 38/38 DGAS eller en tilsvarende DFAV du har fått fatt på da? I så fall, kom den virkelig fra en 2,3 liter?? Disse ble helst brukt på seksylindrete motorer pga. sin konstruksjon.

 

Granada 2,3 ER sekssylindret da (V6)... :rolleyes:

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granada 2,3 ER sekssylindret da (V6)... :rolleyes:

 

Hmmmmmmmm!

 

Jeg har en kompis som har en granada v6... spørs om jeg skal knabbe gasseren hans en mørk natt ? :D

 

Eller var det insprut ? :rolleyes:

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk selv tak i en 2,3 ford forasser i dag, er ikke webber men solex, har kjørt en den forder før med denne forgassen, den passer nesten på k-innsuget, men må bore opp hullene litt, stemmer at denne forgasseren åpner begge spjellene ligt, og boringa er 38mm på begge, blit npk litt mikk makk får å få den til passe på gassoverføringa, ford har tilkobling i bakkant og volvo i fram kant, men på skal den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk selv tak i en 2,3 ford forasser i dag, er ikke webber men solex, har kjørt en den forder før med denne forgassen, den passer nesten på k-innsuget, men må bore opp hullene litt, stemmer at denne forgasseren åpner begge spjellene ligt, og boringa er 38mm på begge, blit npk litt mikk makk får å få den til passe på gassoverføringa, ford har tilkobling i bakkant og volvo i fram kant, men på skal den...

 

Lurer på åssen det vill funke. du er nåt til å si i fra åssen den oppstartinga vill funke. Har en weber fra ford siera. 2,0l 32/36. nå er motoren min en B200k. funker perfekt.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

imorgen montere jg modifisert k-innsug med en 32/36 weber dgav fra ford granada, har b230k motor i bilen nå som har blitt kjørt med a-motor oppsett, men den forgasseren jg har nå er helt utslitt, bilen bruker vel ca 1.5-1-6 på mila nå, så målet med weberen er å få den ned til rundt literen..

forgassen er 2steg som beskrevet tidliger i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår