Gå til innhold

oljelekasje fordeler kr16v!

Ranger emnet

ultimateVW

Anbefalte innlegg

Ser at jeg har oljelekasje i fordelern på KR16V`en. Det er kommet olje i fordelern og kanten på fordelerlokket mot fordelern.

Er det en simmering eller o-ring som tetter?. Hvor kan man få tak i den bortsett fra møller?.

Tror dere jeg må bytte fordelern nå som d har vært olje inni der?. kanskje nok å bare rense den?.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er en o-ring som tetter på insiden av fordeleren. enkel sak og bytte.. Tror dem skal ha det på mekonomen eller noe slikt.. enkel sak og bytte

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere sikre på at det bare er en simmering som tetter ?. Jeg mener å huske at jeg leste på VW Vortex forumet at der var en simmering, og at målene på denne simmeringen var noget spesiall og derfor vanskelig å få tak i.. ?

Huff, ikke meningen, men jeg måtte nesten le litt vwgolf2gti16v

så eg måtte bite i det sure eplet og kjøpe ny fordeler

Vet ikke helt hvor du handler deler, men jeg tror ikke jeg betalte mer enn 150,- for nytt fordeler lokk og rotor hos mekonomen.

Rotoren står jo på et spor på akslingen, hvordan kan denne settes feil.. ??.

For å finne omtrentlig tenningstidspunkt så kan du jo bare løsne den troppa (kjikehullet) på clutchen, så roterer du motoren til merket kommer fram. Det du imidlertid ikke får vite er om sylinder nr. 1 er på komp eller eksos holdt jeg på å si.. for å se det så må du vell av med det øvre register reim dekselet for der skal vell være merking på kamdrevet. Hvis ikke må du se på kammene. Men jeg skjønner fortsatt ikke dette, rotoren skal stå på et spor, den kan bare settes på en vei.. hvertfall er det slik på alt av biler jeg har vært borti.. :)

Forøvrig så er det best å bytte over en og en pluggledning fra den gamle fordeleren til tilsvarende "inntak" på den nye fordeleren. Mange røsker alle av i en fei og så står dem der og lurer på hvor de skal putte i pluggledningene.

Hvis man vet hvilken retning rotoren roterer (med klokka, normalt sett?) og tenningsrekkefølgen (1342) til motoren, samt at motoren står på øvre dødpunkt på syl. 1 så er det planke kjøring å finne ut av det. Rotoren skal da stå omtrent på det uttaket til pluggledninga som skal gå til syl. 1. Når rotoren roterer så skal pluggledninga til det neste uttaket gå til syl. 3, den neste til nr. 4 og så til slutt nr.2 .

Dere visste sikkert dette fra før men jeg hadde ikke noe annet å gjøre så hvorfor ikke skriblere litt tjafs:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stygt redd du må kjøpe ny fordeler, har hatt akkurat samme problemet på min. o-ringen tetter bare for at olje ikke skal komme ut på siden av fordelern. den tetter ikke selve fordeleren!!!!! du kan selvsagt prøve og bare bytte lokk, rotor og o-ring men du må nåkk regne me å spise sure epler du også...

86 VW Golf Gti 16V

81 daihatsu charade 1.0 XO solgt

98 VW Passat 1.8 stv solgt

95 Seat Cordoba 1.6 solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider