Gå til innhold

B230K - Kontakt til tending ?

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå er motoren komt inn, og jeg har tatt til å koble.

Men det jeg ikke helt vet og forså, er hva denne kontakten her er til ??

Kontakt2.JPG

Den ene ledningen er hvit/rød og den andre er litt tykkere blå...

Kontakt1.JPG

Er det i det hele tatt nødvendig å bruke denne ? Ser det kommer samme farge ledninger og tykkelsen på den blå, inn i coilen i en annen strømpe....

En kompis har skøytet på en slik kontakt i 240en sin, men med han kom ledningene ut i kabelstrømpa som går ut i venstre side akorat etter den kommer ut av dempertårnet. Men det gjør ikke det med meg.

Noen som vet om jeg trenger denne? Eventuelt for å få turtelleren i speedometeret til å virke ??

EDIT:

Som dere ser på det nederste bildet, på den hvite kontakten, der er det en tykk blå og en litt tynnere hvit/rød som kommer inn på coilen...

Tusen takk for svar :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har en sånn. Den er i hvert fall ikke til turtelleren, det er en av dem som sitter på coilen allerede. Men pass på å hooke up den hvite vakuumslangen fra innsuget til GM-føleren. Det går på justering av tenningen og alt går til helvete om ikke det er i orden.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den skal skøytes på el-nette på bilen til tenninga..for om du ikkje finner leddningane frå el-nette som du skal skøyte me den der so får du ikkje gnist vill ej tru..

de er vertfall samme farge leddninger som skal vere på coilen, på gammle motoren din..

Ej fann ut i går at ledningane so kjøme i dinna kontakta, allerede går ned på coilen !

So ej tru faktisk kansje ikje d e nødvendi å ha den konratkta til nåke :/

70chevelle: (vis du skrive d sann ;)

Ka slags slange so skolle inn på den GM greia ? Ej he en tjukke kvite som skal på luftfilter boksa da.. he ej sett på en anna bil..... vis d va rett, men på min GM såg d ut som d va tett der :/ kan hende d va sann filter so bremsa lufta litt da ?

So der skal en slange der asso.... hmm.. kar den slangen Kjøme fra da ? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ej tenke mej om så såg jeg samme ledningene opp i venstre hjørne, atme vindusvisker motoren... kvit/rød og blå.. men den blå var ikke like tykk som den som er i kontakten..

Siden dette er en 83 mod, og dem gamle hadde coilen der oppe, kan det være at det er disse ledningene da ?

Men det såg ut som dem gikk til noe.. men skal sjekke mer i dag..

Tar VELDIG gjerne i mot ALLE SVAR !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ej tenke mej om så såg jeg samme ledningene opp i venstre hjørne, atme vindusvisker motoren... kvit/rød og blå.. men den blå var ikke like tykk som den som er i kontakten..

Siden dette er en 83 mod, og dem gamle hadde coilen der oppe, kan det være at det er disse ledningene da ?

Men det såg ut som dem gikk til noe.. men skal sjekke mer i dag..

Tar VELDIG gjerne i mot ALLE SVAR !!!

bare ta mål ohm`n i hver ende av de ledningene da veit du med en gang om det er de samme ledningene du har funnet.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70chevelle: (vis du skrive d sann ;)

Ka slags slange so skolle inn på den GM greia ? Ej he en tjukke kvite som skal på luftfilter boksa da.. he ej sett på en anna bil..... vis d va rett, men på min GM såg d ut som d va tett der :/ kan hende d va sann filter so bremsa lufta litt da ?

So der skal en slange der asso.... hmm.. kar den slangen Kjøme fra da ? :/

Du har en vakuumslange med t-gren som går fra innsuget(peker nesten rett mot GM-føleren. Den slangen er hvit. Den andre forgreningen går til en termostatstyrt skit som regulerer egr-systemet under innsuget, termostaten sitter på blokka. Jeg har prøvd å bli klok på denne motoren men det er søren ikke lett :) jeg begynner å få litt kontroll nå da. Det du kan gjøre for å få ting til å fungere, er å droppe T'en og bare la det gå vakuum rett fra innsuget til GM-føleren. Da skal det fungere. De andre vakuumslangene kan du nesten bare drite i. Det går en slange fra luftilterboks og til luftinntak over gasseren. En rød og en grønn til selve gasseren og den grå som kommer fra termostaten på blokka. En gul går ned til EGR-ventilen. Du har dessuten en svart stiv varmejævvel som styrer forhold med forvarming i luftfilterboksen. Fra innsiden av innsuget har du en vakuumlange som skal til veivhusventilasjonen.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider