Lars Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 Originally posted by LilleGud world.altavista.com ??? norsk ?? Noen ??? vi har ikke saget løst dempern fra bilen. bare så du er klar over det !! Skjønner ikke helt hvorfor du har sagd av fjærbeinet,istede for å skru løs den store z-skruen ovenfor. Du får skru den ut og sveise på det du har sagd av, og for all del. Ikke sveis I eller i nærheten av demperen/innsatsen. Sett den i Etterpå! Oversetter følgende språk: kinesisk tyrkisk engelsk:rolleyes: og kan et par gloser på gresk :D :D :D Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Februar 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 Om jeg skrur ut skruen er jeg like langt, Hvordan skal jeg få døtta innsats dempern ned i et hull som har en diameter som er mye mindre enn den nye? Måtte sage slik, sto oxo forklart slik i tegninga. Der sto det at jeg skulle kappe av 7cm, Jeg kappa av 5ca... Og det var formye og har nå slark mellom gamle og nye demeper... *banne* Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 godt å se at du er en sann patriot ihvertfall (Eclipse sagblad) :D :D lykke til! håper det ordner seg uten for mye trøbbel Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 hvis noen har gode forslag til hvordan vi kan få dette til å passe ! så er det bare å komme med dem !!! Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Februar 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Skla love dere at jeg trøtt i tryne i dag :( Har liggi våken og tenkt på hvordan i helvete jeg skal fikse dette "lille" problemet uten at det koster masse peng. Noen som har noen forslag??? Alt mottas med STORT takk ! Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Er ikke helt sikker på om jeg har forstått problemet men om det slår har du vel ikke kappet nok. Da er det bare å kappe litt til eller legge noe under demperen. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Februar 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Originally posted by Åge Er ikke helt sikker på om jeg har forstått problemet men om det slår har du vel ikke kappet nok. Da er det bare å kappe litt til eller legge noe under demperen. Har kappet formye... :( Orginaldemper sitter sveiset i fjærbeinet. Kappet så av oppen og borret hull i bunn på orginal demper. Satte så nye Koni demper ned i hullet og skrudde til i bunn. Og på toppen da så har dempern et par milimeter å bevege seg på. Dette skaper banke og fine ulyder. Er sikkert ikke helt bra heller :( Skjønner nå ? Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Februar 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Se bildet... Pila peker på der det er slark. Svarte knotten i bunn er skruen som holder det sammen... stort.bmp Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 fyll innmaten med betong:D. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Februar 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Originally posted by Åge fyll innmaten med betong:D. Hehe skal prøve det når jeg kommer hjem... Skal prøve å fikse meg en kile av et eller annet slag. Vet ikke helt hvordan men finner nok på noe lurt? Pris på ny org demper er 3500kr stk. Det er nesten dyrere enn hva jeg betalte for all 4 koni demperne... "sykt" Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Innsatsdempere skal monteres med litt olje nedi kammeret. Dette fyler opp slik at det minsker/fjerner slark. Motorolje f.eks. Dette stod i papirene til mine Koni da jeg skiftet dem. :) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Februar 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Originally posted by Loppa Innsatsdempere skal monteres med litt olje nedi kammeret. Dette fyler opp slik at det minsker/fjerner slark. Motorolje f.eks. Dette stod i papirene til mine Koni da jeg skiftet dem. :) Hmm okay... Fylle dem med smøre fett da... Plutselig fikk gummi pakninga en funksjon oxo :) Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Februar 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Da var dritten fylt med silikon... Fylte opp det gamle fjærbeinet med masser av guffe og stappa dritten(konidempern) nedi og ronka den et par runder ;) slik at den ble smurt godt inn over hele... Nå står det 2stk ferdige ronka og silikonerte dempere og tørker... Holder ikke dette så vet ikke jeg. Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 HiiP.. skal ikke du jobbe i morgen klokken ca 7? stakkar deg når du stpår å setter i dempere klokka halv 6 i morgen.. og by the way til deg som kommenterte sagbladet.. det er en grunn til at det bildet havnet på kamera mens han sagde :) *stolt fotograf* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg