Gå til innhold

Toll ved import av bil.

Ranger emnet

LilleGud

Anbefalte innlegg

Hvis man skal hente en bil fra utlandet som ikke skal skiltes.

da må man bare betale Moms. that i know,

Hva hvis man ikke betaler momsen ? hva kan skje ? hvordan kan man bli tatt for det ? vil en bil med prøve skilter bli stoppet i en teknisk kontorl ? uhhmmwhat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis du smugler bilen inn i landet og ikke betaler moms kan du bli dømt for dette. Denne lensmannen ble tatt for å smugle en Cosworth inn i landet og fikk 18 dager ubetinget og 10 000 i bot. Men han slapp fengsel pga den store mediedekningen av saken.

Ja, en bil med prøveskilter kan bli stoppet i teknisk kontroll da det er krav om at den må være i forskriftsmessig/forsvarlig stand. Tror at en bil med prøveskilter har større sjangse for å bli stoppet i en teknisk kontroll fordi fordi mange som kjører med prøveskilter ikke har papirene i orden, og av den grunn du snakker om, at biler er smuglet inn.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis du smugler bilen inn i landet og ikke betaler moms kan du bli dømt for dette. Denne lensmannen ble tatt for å smugle en Cosworth inn i landet og fikk 18 dager ubetinget og 10 000 i bot. Men han slapp fengsel pga den store mediedekningen av saken.

Ja, en bil med prøveskilter kan bli stoppet i teknisk kontroll da det er krav om at den må være i forskriftsmessig/forsvarlig stand. Tror at en bil med prøveskilter har større sjangse for å bli stoppet i en teknisk kontroll fordi fordi mange som kjører med prøveskilter ikke har papirene i orden, og av den grunn du snakker om, at biler er smuglet inn.

ahh yess. så da registreres ting på Chassi nr. da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på tynn is her. Man behøver ikke betale på grensa, det vet jeg. Men tror du helst burde kjøre på rødt og vise den der ja.

jaja. så lenge det er døgn åpent så er det jo bare å betale og bli ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du ikke skal ha skilter på den som du sier, og heller ikke prøveskilter på den. Da kan du likegjerne hoppe over momsen. Jeg har en kamerat som har hentet hele 4 biler i sverige som han har brukt til delebiler. Mye gromt hos svenske skraphandlere! Da har han pleid å leie en bilhenger, kjøre til sverige for å hente den og deretter bare kjøre rett hjem uten å stoppe noen steder. Tross alt skal han ikke bruke bilen som kjøretøy, han tar den med som deler. Og bildeler må kunne regnes som andre ting man kjøper i sverige, dvs varer for opptil 5000kr kan tas avgiftsfritt inn til landet. ;)

Jeg vet ikke om det var delebil du skulle bruke den til, men hvis du skal ha den til delebil, jordebil, crossbil eller lignende og du kjøper den i sverige for under 5000kr så skal det ikke være nødvendig å kaste bort penger på moms!

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt stoppet i bil på prøveskilt og med bil uten skilter på henger, dette var på vei fra havna så bilene var ikke momset ennå, papirene som beviste at jeg hadde forpasset (registrert dem ankommet hos tollvesenet) bilene lå i en 3. bil å da ville politiet beslaglegge bilene på stede. vi fikk fakset beviset på at allt var i orden så vi slapp unna men poilitiet stopper ofte biler uten skilt på henger eller biler på prøveskilt for å sjekke at bilene ikke er smuglet inn.

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider