Gå til innhold

B230ft ledningsnett på B230f motor?

Ranger emnet

BMW 325i

Anbefalte innlegg

Er det mye som må gjøres for å bruke et ft ledningsnett fra 940 på en f motor fra 240? Motoren skal i en 240.

Hvilken motor er lettest å putte inn i 240 med B23a? Skal ikke ha gassermotor og må ikke være for dyr.

Har ikke nok kompetanse til å gi deg et klart svar på det første spørsmålet ditt, Men hvis du først skal bruke FT ledningsnett så hvorfor ikke putte inn en FT motor også?

Når det gjelder det andre spørsmålet om hvilken injectionmotor som er lettest å putte inn i en gasserbil så er det om trent det samme hva du velger. Alle krever nytt ledningsnett, og ny tankarmatur.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke nok kompetanse til å gi deg et klart svar på det første spørsmålet ditt, Men hvis du først skal bruke FT ledningsnett så hvorfor ikke putte inn en FT motor også?

Når det gjelder det andre spørsmålet om hvilken injectionmotor som er lettest å putte inn i en gasserbil så er det om trent det samme hva du velger. Alle krever nytt ledningsnett, og ny tankarmatur.

En kamerat av meg skal kjøpe delebil med f motor, men han skal ha ledningsnettet på sin 240 med ft motor, så da tenkte jeg å ta ledningsnettet til ft motoren hans og ledningsnettet fra f'en.

Som du kanskje forstår er ikke økonomien på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skjønner absolutt ikke hvorfor han ikke vil beholde sitt FT el.nett når han har FT motor? Så kan jo du ta F motoren med F nettet..

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skjønner absolutt ikke hvorfor han ikke vil beholde sitt FT el.nett når han har FT motor? Så kan jo du ta F motoren med F nettet..

mindre jobb for begge det der.

som Rema sier, det enkle er ofte det beste.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mindre jobb for begge det der.

som Rema sier, det enkle er ofte det beste.

jeg har ikke noe særlig peiling på hva som er forskjell jeg, men kameraten min sier at han ikke gidde å kutte av alt som er av ekstra ledninger på ft ledningsnette så derfor bruker han f nettet og lodder på motstander på dysene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke noe særlig peiling på hva som er forskjell jeg, men kameraten min sier at han ikke gidde å kutte av alt som er av ekstra ledninger på ft ledningsnette så derfor bruker han f nettet og lodder på motstander på dysene...

Hvorfor skal han kappe noe nett?

Han beholder sin motor og sitt nett. Du tar motor og nett fra delebilen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn. Det er sagt at å bruke F bilen er nok det lureste. Fordi du bare kobler hjernene fra FT motoren i F ledningsnettet. Forlenger lmm ledningene til andre siden og kobler formotstander på dyseledningene.

Det er nå dette som er blitt sagt her på forumet i det minste.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi snakker helt om samme sak, hvorfor kjøper han egentlig delebilen?

Hvis han ikke trenger motor eller ledningsnett fra den så kan jo du få kjøpe det a han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg skal kjøpe delebil med f motor, men han skal ha ledningsnettet på sin 240 med ft motor, så da tenkte jeg å ta ledningsnettet til ft motoren hans og ledningsnettet fra f'en.

Som du kanskje forstår er ikke økonomien på topp!

Så nå at jeg hadde surret litt her... Det jeg prøvde å si var at jeg kan kjøpe f motoren og ft ledningsnettet, mens han skal ha f ledningsnettet på ft motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå at jeg hadde surret litt her... Det jeg prøvde å si var at jeg kan kjøpe f motoren og ft ledningsnettet, mens han skal ha f ledningsnettet på ft motoren.

Ja det fikk jeg med meg, men skjønner bare ikke hvorfor han gå på den jobben med å bytte ledningsnett når han tilsynelatende har et Ft nett på En Ft motor og alt virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det fikk jeg med meg, men skjønner bare ikke hvorfor han gå på den jobben med å bytte ledningsnett når han tilsynelatende har et Ft nett på En Ft motor og alt virker.

Nei det vet jeg ikke hvorfor... Men som Gromit sa, de fleste sier at man burde bruke f ledningsnettet siden det er lagd til 240, mens ledningsnettet til ft motoren er lagd til 960...

Tror muligens at det er letterere for meg å finne meg en komplett motor og heller betale litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider