Gå til innhold

4 hjuls kontroll

mr_primera

Anbefalte innlegg

Dere som har tatt 4 hjuls kontroll, hvor mye har dere betalt?

Trodde det var en billig greie jeg...men 1750,- var prisen jeg fikk når jeg ringte for å høre på pris..

Synes det hørtes mye ut, men hvis det virkelig koster så mye så er det vel ikke mye å gjøre med det...:p

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har tatt 4 hjuls kontroll, hvor mye har dere betalt?

Trodde det var en billig greie jeg...men 1750,- var prisen jeg fikk når jeg ringte for å høre på pris..

Synes det hørtes mye ut, men hvis det virkelig koster så mye så er det vel ikke mye å gjøre med det...:p

fikk den "gratis" j, hvis j spanderte på mekanikeren en babb og brus...! :D

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forresten en kunst å ta en 4 hjulskontroll rett. Mange verksteder nøyer seg med å ligge innenfor feilmarginene men hvis du drar til noen med peiling og sier det må gjøres skikkelig siden du er kjøreglad får du en merkbar forskjell.. Tok kontrollen 3 gang jeg før det ble bra.. er kanskje kresen men men

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 4-hjuls justeringen på NAF-Haugesund, der jeg betalte 850. Tror det ble rimeligere siden jeg er medlem, men er ikke sikker.

I dag var jeg på Biltilsynet, der jeg fikk senkesettet i vognkortet, som jeg snart får i posten. Jeg fikk en mangellapp på lastavhengig ventil på bakbremsen, men var heldig og fikk time på Nissan i morgen tidligt. Han sa at bilen vil bremse mer enn hva den skal bak, når denne ventilen ikke er riktig justert.

Så senkesettet blir bare dyrere og dyrere;/

- 1997 Nissan Primera GT

- x 1995 Nissan Primera lx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 4-hjuls justeringen på NAF-Haugesund, der jeg betalte 850. Tror det ble rimeligere siden jeg er medlem, men er ikke sikker.

I dag var jeg på Biltilsynet, der jeg fikk senkesettet i vognkortet, som jeg snart får i posten. Jeg fikk en mangellapp på lastavhengig ventil på bakbremsen, men var heldig og fikk time på Nissan i morgen tidligt. Han sa at bilen vil bremse mer enn hva den skal bak, når denne ventilen ikke er riktig justert.

Så senkesettet blir bare dyrere og dyrere;/

var det lang ventetid på den testen hos naf? fra du bestillte til dagen du var der? eg har foresten fått pris på eit verksted der ein kompiss jobber.... 900 for testen... de har skikkelig laserutstyr... han kan ikkje gjer det på svart, for eg treng kvitering på jobben... ka betalte du for godkjenning?

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For godkjenningen hos Biltilsynet, betalte jeg 550,-. Ventetiden hos NAF husker jeg ikke helt, men den var ikke noe særlig lang.

I dag var jeg på Nissan for å få fikset disse lastavhengige ventilene, men dette satt for fast, så jeg fikk time på tirsdag, da de hadde bedre tid.

- 1997 Nissan Primera GT

- x 1995 Nissan Primera lx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg vel mobbet, men hva er sånn 4 hjuls justering. Hørtes ut som det var no fine greier :rolleyes:

sier seg vel selv det, justere alle fire hjulene...

justere (camber), spissing, toe-in, caster...

vet ihvertfall at det er å justere alle fire hjulene :)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider