Gå til innhold

Mangler på EU-kontroll...

Ranger emnet

Finepix

Anbefalte innlegg

Hadde Hiluxen min inne til kontroll i dag, og fikk et par mangler som jeg mener er feilaktige... Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

- Kun 5 av 6 hjulbolter på et av hjula, 2er feil.

- Det mangler ca 30 cm av eksosrøret bakerst, 1er feil.

Er det ikke slik at eksosen skal munne ut X-antall cm bak bakerste takstolpe?

Og er det ikke krav til bare 75 eller 80% av hjulboltene pr hjul?

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Hiluxen min inne til kontroll i dag, og fikk et par mangler som jeg mener er feilaktige... Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

30 cm av eksosrøret? Hvilket paragrafrytterversted gikk du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BYTT verksted umiddelbart!

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående hjulbolter: Er kun 1'er feil hvis du mangler mindre enn 20% av hjulboltene. Men hvis du derimot mangler 20% eller over(altså 1 bolt per hjul på 4-bolts) så er det en 2'er feil...

Hadde en diskusjon om dette på jobben så vi tok fram boka å kikka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var også på eu..

ikke sjekket han att batteriet satt fast, noe det ikke gjorde, ikke sjekket han selene, og den ene virker ikke, ikke sjekket han hjullager, det ene er gåent bak høyre side, ikke sjekket han bakpotta, den er rustet i enda, så det kommer mer røyk ut av selve potta enn tuten..

hehe

nå har det seg slik att jeg fikser de feila jeg vet om uansett, men alikevel.. var en slapp kontroll.. ikke sjekket han dempere heller tror jeg.. hehe.. :)

bilen gikk igjennom med 0 feil :titties:

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var også på eu..

ikke sjekket han att batteriet satt fast, noe det ikke gjorde, ikke sjekket han selene, og den ene virker ikke, ikke sjekket han hjullager, det ene er gåent bak høyre side, ikke sjekket han bakpotta, den er rustet i enda, så det kommer mer røyk ut av selve potta enn tuten..

hehe

nå har det seg slik att jeg fikser de feila jeg vet om uansett, men alikevel.. var en slapp kontroll.. ikke sjekket han dempere heller tror jeg.. hehe.. :)

bilen gikk igjennom med 0 feil :titties:

Fikk 2'er feil på at jeg har røde sideblink. Men de er såppas lyse at de blinker oransj. Men han mente de blinka rødt. Men når jeg stod ute på kvelden med 20 andre så blinket det oransj. Fikk feil på at den ene vinduspyleren spyler mindre enn den andre. For den andre er helt Vill. Spruter helt sinnsykt. Så da fikk jeg feil på at den ene spyler normalt.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg som har møtt flisespikkere på kontroll... men når de gir feilaktige 2er feil er det jæ... provoserende! For "vanlige folk" er jo dette ofte snakk om unødvendige utlegg på flere tusen...

Må finne et eksemplar av veitrafikkloven å ta en alvorsprat med verkstedet mitt ja... :rolleyes:

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg som har møtt flisespikkere på kontroll... men når de gir feilaktige 2er feil er det jæ... provoserende! For "vanlige folk" er jo dette ofte snakk om unødvendige utlegg på flere tusen...

Må finne et eksemplar av veitrafikkloven å ta en alvorsprat med verkstedet mitt ja... :rolleyes:

det var jævla dyre hjulmuttre ! :)

(jada, jeg skjønte hva du mente, og er helt enig)

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les denne og finn ut hva som stemmer, ta gjerne med utdrag og vis til verkstedet. Det burde stoppe kjeften på dem.

Jeg fikk en 2'er feil på drivakselmansjett i desember, dette var egentlig en 1'er ifølge forskriften.

Jeg gadd ikke bråke med han da det var dårlige bremser også, men hadde det vært eneste feil hadde jeg klaget til vegvesenet eller hva man nå klager til.

Denne er 2-3 år gammel, (så det stod 2002 der et sted) men kan ikke tenke meg at den er noe særlig forandret.

Høyreklikk og velg last ned.

PKK Forskrifter

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider