Gå til innhold

Års kostnadene på en RX-7 93 ->

Ranger emnet


PaAra

Anbefalte innlegg

Vurdere å kjøpe meg en RX7 93-> modell, bilen min en saab 900 begynner å synge på siste vers og jeg trenger derfor en ny bil.

 

Har lyst på en sprek og morsomm bil som fungerer til dagligdags bruk, og til litt morro.

 

Men er litt usikker på kvaliteten er der noen her som har en 3. genrasjons rx7 som de har hatt broblemer med??

 

Hva koster det å holde en slik bil ved like, må pakninger og slik byttes ofte.. Driverker er vel i god gammel mazda stil ( dvs meget bra) ?? Hva er grunnene til å ikke kjøpe en slik bil

 

Kan god skru litt, men er ikke intresert å stå hver helg å mekke på en bil.. Da forsvinner liksom litt av geden, Skal ikke trimme bilen så den skal få lov til å være orginal...

 

Er det ern bra bil og et godt kjøp eller er det andre biler jeg burde vurdere i stede??

 

Flott hvis noen med erfaring kan komme med noen gode råd.. :)

Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik).

HOLD DERE UNNA DET STEDET!

x Bmw 318i cab 91mod

x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden)

x Saab 900i 90 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er veldig glad i bensin...men det er vel alle morsomme biler...

mere bensin...mere hk etc etc...så det skal du ikke tenke på.

 

jeg har selv en rx7...men den har jeg tatt ut motoren på....for overhaling. kjørte med for lite kjølevæske...så det gikk varmt...men det er jo noe sm skjerm ed alle motorer...hehe.

 

prøv å kontakt eiere av rx7 og spør dem....90% tror dem kan noe om rx7 og dens motor....men dem snakker som regel vås...

 

det er faktisk noen her med rx7 å...morro..

 

motoren kan gå lang og lenge...like langt som en stempelmotor....du må bare bytte olje på den oftere en på en stempelmotor...ellers er det ikke noe spess å tenke på.

 

http://home.no.net/des3rt/rx7motor/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ting du burde sjekke om du skal kjøpe deg Rx7

  • Sjekk ut kjøleveska etter spor av olje
  • Sjekk olje for kjøleveske
  • Sjekk etter hvit røyk etter oppstart (normalt ryker det litt i ca 3min etter oppstart)
  • Monter en turbotrykksmåler og se etter trykktap ved ca 4500rpm (Dette er er normalt) Du skal måle ca 0,7bar opp til 4500rpm hvor trykket synker til ca 0,6 for så å gå opp til 0,7 igjen
  • Sjekk etter oljelekasjer ved turbone
  • Sjekk om bilen går rett i revers og 5 gir (Synkroringene på disse gira er kjent svake)
  • Ta en kompresjons test (Ved å gjøre dette finner du ut om apex tettningene har gått dukken)
  • Hør med forrgie eier hvor ofte han har skiftet olje (Bør ikke overstige 5000km intervall)

 

 

Håkon A, Efini og Mazdafun er noen på forumet med denne bilen.

 

Håkon A har netopp kjøpt seg ny motor fra Japan med girkasse. Dette ligger på ca 20.000 om ulykken skulle være ute.

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flotte svar! :)

 

Ble menda mer intresert i en rx7 nå..

 

Men et par spørsmål til.. tror dere det er vanskelig å få solgt en høyre rattet rx7 hvis jeg kjøper en fra japan og velger å kvitte meg med den etterhvert??

 

Er det noen som hvet hva forskjellen på 93-95 modellene som ble solg her i europa og 96-97 modellene som bare ble solgt i japan??

 

:rolleyes:

Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik).

HOLD DERE UNNA DET STEDET!

x Bmw 318i cab 91mod

x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden)

x Saab 900i 90 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår