LeifPer Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 skal kjøpe sandblåser tenkte jeg. skal kun sandblåse fangerene mine. http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm.asp?COSID=DC5E3E0FFD444C22B63338A35E73FB9D995083&CatPath=0q163q177q330&CampPath=&IsCampaign=N&NoCache=7889810#N0q163q177q330 disse er vell egentlig gode nok for mitt bruk, men hvordan er det med dyser og slikt? hvilken sand kan jeg bruke til de forskjellige? vannutskiller, er jeg nødt til å ha det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 skal du sandblåse fangerene dine ? er det serlig smart da ? rekner med du har plastfangere slik som alle andre normale folk har ? og ikke noen stål fangere ?... og sandblåser du på plast så forsvinner jo hele plasten... doh Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Grunnen til at du skal ha vannavskiller er så du slepper at det spruter ut vann fra dysen mens du arbeider. For at luften skal være ren, og for å hindre fukt og korroderende gasser i slangen må du også bruke tåkesmører (smører under arbeidet). Fyren har sikkert fanger av kombinert metall/plastikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet April 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 fangerene er vell av stål og litt krom inniblandt. grunnen til at jeg skal sandblåse er fordi da blir krommen matt, og da er det bedre feste i den når den skal lakkes svart. med skikkelig primer så blir dette kanon :D takker for et utfyllende svar Ronny :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Grunnen til at du skal ha vannavskiller er så du slepper at det spruter ut vann fra dysen mens du arbeider. For at luften skal være ren, og for å hindre fukt og korroderende gasser i slangen må du også bruke tåkesmører (smører under arbeidet). Fyren har sikkert fanger av kombinert metall/plastikk. Ved sandblåsing har du ikke noe behov for smøring av luften, tåkesmører skal kun brukes sammen med luftverktøy. Du er vell heller ikke nødt til å ha vannutskiller når du bruker pistol med ejektorprinsippet, men det skader ikke sålenge vannutskilleren har stor nok kapasitet så den ikke bremser lufta. Husk att sandblåsing fort krever 400-500l/min, og vannutskilleren fra Clas Ohlson er lik en fra Biltema som er kjent for å være helt udugelig. Har en slik fra Clas Ohlson jeg også men har ikke brukt den enda, så jeg kan ikke bekrefte det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Ved sandblåsing har du ikke noe behov for smøring av luften, tåkesmører skal kun brukes sammen med luftverktøy. Du er vell heller ikke nødt til å ha vannutskiller når du bruker pistol med ejektorprinsippet, men det skader ikke sålenge vannutskilleren har stor nok kapasitet så den ikke bremser lufta. Husk att sandblåsing fort krever 400-500l/min, og vannutskilleren fra Clas Ohlson er lik en fra Biltema som er kjent for å være helt udugelig. Har en slik fra Clas Ohlson jeg også men har ikke brukt den enda, så jeg kan ikke bekrefte det. jeg har en vannutskiller/tåkesmører fra biltema, den er ubrukelig, merker ikke forskjel om jeg har den på eller ikke.... noen som veit hvor jeg kan få kjøpt en brukbar vannutskiller? kompressoren min sto ute i garasjen i hele vinter(den er ikke isolert) når jeg skulle starte den nå åpna jeg ventilen under for og få ut vann, da kom det sånn svart gørr ut, noen som veit hva det er? og slangen har blitt full av sånn krem nesten, akkurat som vann og olje blanda... Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Brukbar vannutskiller får du kjøpt hos bla. Festo A/S, Tiller A/S og Greiff Maskin A/S. Og mange andre som selger luftværktøy. Se etter kjente merker. Jeg kjøpte en Wilkerson kombinert regulator/vannutskiller fra Tiller A/S, betalte 550kr+mva for den. Hør med firma som har peiling på lakkutstyr, innen lakkering stilles det store krav til luftkvalitet så de vet hva som duger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg