T/A 455 Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Har nå fått pusset ned stort sett hele transamen. Prøvde å selge hele bilen for 15k som den sto (pga mye rust). Men er veldig glad for at jeg ikke gjorde det. Bilen var nesten rustfri:rolleyes: . Må bytte ene forskjermen og ene baksjermen pga mye bulker. Dørene er det eneste som ikke er pusset ned. Så er bare å spare til lakk $$ :( Ellers blir det nye stoler av regulerbar ettermarkedstype, baksetene er i bra nok stand. Kjøper også nytt taktrekk. Forhåpentligvis er bilen klar til grensetreffet her i Halden i august. Ellers er det meste av motordeler komet inn, 455 blokk 0,030+0,003 honing, syrevasket Veiv, pontiac slipet 0,030 balanserte pontiac råder med arp bolter mekanik rullekam dur260 løft 0,575 (1,5) Vipearmer comcams Pro Magnum (1,5) (slutt på kenkking av vipearmer ;) ) Arp pine bolter (ikke noe cossi tendenser på toppene mine lengre ;) ) Et sett med nye støtstenger som forhåpentligvis ikke bøyer seg Nye ventilfjærer og stempelringer Hedman Husler Coata headers Torqer II innsug Edelbrock 800cfm gasser Tar gjerne i mot tips på valg av svingningsdemper. Er usikker på hvor lang jeg skal gå i pris på den. Kan jo få alt fra 1000 til flere titals tusen kroner. Motoren er grådig langslaget, å belastningen på veiva på ca 6000omdreininger er nok ganske formidabel. Blir vell enda en upopulær sommer her i halden, hehe. Så bør vell ta opp planene om å starte halden sprit'n cruising klubb beer eventuelt halden outsiders :D Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 har du bilder bjørn? hvor mange gamp tror du at det blir med hele den lista der? har du solgt den gamle motoren din? Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet April 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 er samme motoren, bare trimet litt mer med headers og vipearmer.. Har ingen bilder enda. Tror jeg kan si 500hk uten å være i noen som helst fare for å skryte på meg hk, dyno2000 sier 610hk, Sverre Kahr racing sier det stemmer +/- 10%.. I Halden bør jeg nok ikke si mer enn 300hk, pga fare for å sryte på meg noe ;) Er mulig motoren blir solgt til vinteren, er flere her i området som er inntresert i den. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolgnes Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Prøvde å selge hele bilen for 15k som den sto (pga mye rust). Men er veldig glad for at jeg ikke gjorde det. Da bør du vel også være glad for at jeg ikke så at den var til salgs :P men få tak i bilder da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 er samme motoren, bare trimet litt mer med headers og vipearmer.. Har ingen bilder enda. Tror jeg kan si 500hk uten å være i noen som helst fare for å skryte på meg hk, dyno2000 sier 610hk, Sverre Kahr racing sier det stemmer +/- 10%.. I Halden bør jeg nok ikke si mer enn 300hk, pga fare for å sryte på meg noe ;) Er mulig motoren blir solgt til vinteren, er flere her i området som er inntresert i den. OOH. 610 HK er mye. Antar at du ville kjørt kvartmila på 11-12 sek isåfall (forutsatt grep osv)? Har du gjort noe med innsugsporter ol? Hvor store ventiler har du? Hvilken kompresjon har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Joda, si noe over 500 hester en plass, er mye og veldig annerledes enn andre mindre motor (både V8ere og andre). Har kreftene helt fra 500 omdreininger til 6000, kamen klarer fint 7000omdreininger, men da tro jeg deler begynner å fly, hehe. 1/4mils tid tror jeg ikke blir noe særlig bedre enn 12sec. Har en lang utveksling på 3.08, å lever stortsett på de ca 1000nm med dreimoment. Men har fått prøvd motren mot en del biler på gata. Noe av det mest morsomme er å total knuse Cosworter, fikk et lite hatt forhold til dem etter å bli griskjørt fra av en cossi med min orginale 400cid, hehe (Smilte godt da jeg var på vei til rudskogen dagen etter, å så bilen brent opp på en Falken bil :D ) Har hatt mye forskjellige motorer i Transamen, alt fra 335hks orginal 400cid, til værsting på litt over 800hk (455). Motoren jeg holder på med nå prøver jeg å bygge til det maksimale jeg kan, og fremdeles kunne kjøre 15000km i året. Neste prosjekt blir nok 501cid mot de 468cid jeg har nå. Komprsjonsforholdet er statisk på 11,5:1, men pga mye durasjon er jeg nede på litt under 11 når jeg kjører (kan kjøre på blyfri 98) Toppene er maks portet (Orginale), måtte fylle på med radiatortett for å tette innsugsiden pga vannlekasje inn. (virket helt fint det) Ventilene er de største som ble levert på Pontiac (Ram Air V hadde større). Men er fremdeles forholdvis små. 2.11, 1,77 (går å presse inn 2,19). De småe ventilene kommer av at de store Pontiac motorene brukere samme blokk som de små, dvs at det ikke blir fysisk plass innenfor forbrenningsromet til større. Borret er bare 4.1522, mens slaget er 4.21, gri den litt morsomme effekten at motoren fort hørs ut som om den er på borti 10liter, kan for forbindes med råtrimma lastebil :rolleyes: Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Ka du tror Bjørn ? greier vi å kjøre ut 2005 uten å bytte toppakninger ? sombrero not,hehe Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 hahaha, NEI lol Tru det at vi blir å bytte utalige. Selv om jeg har brukt $$$ på "toppakning hold seg på plass for hælvete greier" Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifErlend Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Kan du slenge opp noen bilder? Siter XOpel B Ascona 1979 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.