Gå til innhold

Ingen her som veit kosn bakdemper systemet er på 5D P11?

Primera SI

Anbefalte innlegg

Hallo... er det nok å komme til fra inne i hjulbuen bak på ein 5D P11 for å bytte fjærer og støvhetter? eller må eg inn i bagasjerommet? fint viss det er noken som veit dette... skal bytte i morgen eller i helgen... da hadde det vore fint med eit utgangspunkt... er så mangen som skryter av at det er ein lek å bytte fjærer... hmm i såfall... hjelp meg ved å svare på dette... Takk!

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo... er det nok å komme til fra inne i hjulbuen bak på ein 5D P11 for å bytte fjærer og støvhetter? eller må eg inn i bagasjerommet? fint viss det er noken som veit dette... skal bytte i morgen eller i helgen... da hadde det vore fint med eit utgangspunkt... er så mangen som skryter av at det er ein lek å bytte fjærer... hmm i såfall... hjelp meg ved å svare på dette... Takk!

Hvis jeg ikke husker feil er det ganske greit.

Fjærbeine sitter med en bolt i bakakslen og to muttere i hjulkassa.

Det sitter ikke noe bolter innenifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen ta nissan at de ikke gjorde det sånn på p10 hatchy også! kebabåndes

dersom det stemmer det eg har fått beskjed om, så skjønner eg at du er forbanna... men det har kansje nokke med utviklingen å gjer... kansje de gjorde ein tabbe på P10 og fixet det på P11... er jo kje godt å sei...

Eg har ingenting i mot P10 altså! ( bare sånn at ingen trur det! )

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke utviklinga gått feil vei?

Var av den oppfatning at understellet på P10 er litt vassere enn P11 jeg.. eller tar jeg feil?

Er ikke helt sikker, men synes å huske at jeg leste i en eller annen test at de hadde utviklet understellet videre på P11, noe som gjorde det ennå bedre, i forhold til P10. Men husker ikke helt hvor og når jeg leste det. Så det kan være feil...

Edit: Fant her:

For mens designavdelingen fikk fri når siste generasjon Primera ble klekket ut, jobbet avdelingen for hjuloppheng på overtid.

Egentlig hadde Nissan ikke trengt å gjøre noe særlig med hjulopphenget, det var egentlig bra nok som det var. Nå har det blitt bedre. Selv når bilen står på piggdekk er kjøreegenskapene i toppklasse. I raske svinger virker det som om bilen klorer seg fast i underlaget.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=22750

Lenke til kommentar
Del på andre sider