Gå til innhold

Regler for motorhistoriske kjøretøy?

Ranger emnet

GalantSuperVR4

Anbefalte innlegg

Har fått godkjent som kjent Galanten min på motorhistoisk grunnlag, men lurer på hva bestemelsene/restriksjonene på en sånn bil er? I godkjennings papiret fra Veidirektoratet at "den skal registreres etter unntaksbetemmelsene i kjøretøyforskriften § 1-9" Er det noen som vet hva det står der? Hoved spørsmålet mitt er om jeg har lov til å skifte felger eller om jeg må bruke orginale felger? Håper det er noen som kan hjelpe meg

Mads Abrahamsen

- 99` Lexus IS200 Sport

X - 90` Mitsubishi Galant Super VR4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått godkjent som kjent Galanten min på motorhistoisk grunnlag, men lurer på hva bestemelsene/restriksjonene på en sånn bil er? I godkjennings papiret fra Veidirektoratet at "den skal registreres etter unntaksbetemmelsene i kjøretøyforskriften § 1-9" Er det noen som vet hva det står der? Hoved spørsmålet mitt er om jeg har lov til å skifte felger eller om jeg må bruke orginale felger? Håper det er noen som kan hjelpe meg

Hei.

Den skal holdes så original som mulig.

Men dette er ikke noe problem i praksis. F.eks: får man ikke tak i originale felger, er det ingen som henger deg om du setter på noe annet.

Det samme gjelder alt annet på bilen.

Dessuten er det svært få som vet hva som er originalt på f.eks en Japansk bil som ikke er levert i Norge. Det er stort sett bare entusiastene, og det er jo de som har bilen som er reg. på historisk grunnlag.

Bare skift felger du.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider