GalantSuperVR4 Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Har fått godkjent som kjent Galanten min på motorhistoisk grunnlag, men lurer på hva bestemelsene/restriksjonene på en sånn bil er? I godkjennings papiret fra Veidirektoratet at "den skal registreres etter unntaksbetemmelsene i kjøretøyforskriften § 1-9" Er det noen som vet hva det står der? Hoved spørsmålet mitt er om jeg har lov til å skifte felger eller om jeg må bruke orginale felger? Håper det er noen som kan hjelpe meg Siter Mads Abrahamsen - 99` Lexus IS200 Sport X - 90` Mitsubishi Galant Super VR4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Har fått godkjent som kjent Galanten min på motorhistoisk grunnlag, men lurer på hva bestemelsene/restriksjonene på en sånn bil er? I godkjennings papiret fra Veidirektoratet at "den skal registreres etter unntaksbetemmelsene i kjøretøyforskriften § 1-9" Er det noen som vet hva det står der? Hoved spørsmålet mitt er om jeg har lov til å skifte felger eller om jeg må bruke orginale felger? Håper det er noen som kan hjelpe meg Hei. Den skal holdes så original som mulig. Men dette er ikke noe problem i praksis. F.eks: får man ikke tak i originale felger, er det ingen som henger deg om du setter på noe annet. Det samme gjelder alt annet på bilen. Dessuten er det svært få som vet hva som er originalt på f.eks en Japansk bil som ikke er levert i Norge. Det er stort sett bare entusiastene, og det er jo de som har bilen som er reg. på historisk grunnlag. Bare skift felger du. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantSuperVR4 Skrevet April 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 oki :) Tusen takk for svaret, da kommer det helt sikkert noe fine 17 tommere på snart :rolleyes: Siter Mads Abrahamsen - 99` Lexus IS200 Sport X - 90` Mitsubishi Galant Super VR4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 oki :) Tusen takk for svaret, da kommer det helt sikkert noe fine 17 tommere på snart :rolleyes: hvor mange hester er det i din VR4? har nettopp fått en frontcut fra japan, den har samme motor som deg... Jeg er litt usikker på hvor mange hk den er på? Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantSuperVR4 Skrevet April 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Originalt på japansk bensin(100 oktan) er det 240 hk.... mens på norsk 98 blyfri er det ca 220-225 hk :rolleyes: Siter Mads Abrahamsen - 99` Lexus IS200 Sport X - 90` Mitsubishi Galant Super VR4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Originalt på japansk bensin(100 oktan) er det 240 hk.... mens på norsk 98 blyfri er det ca 220-225 hk :rolleyes: hehe... gjelder dette alle VR4? Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantSuperVR4 Skrevet April 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 i japan hadde VR4 fra 1988-1990=220 hk, fra 1990-1992=240 hk, og usa modellene 195 hk doh Siter Mads Abrahamsen - 99` Lexus IS200 Sport X - 90` Mitsubishi Galant Super VR4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 i japan hadde VR4 fra 1988-1990=220 hk, fra 1990-1992=240 hk, og usa modellene 195 hk doh tøfft :) Da har jeg 240hk! Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Hvordan får man biler reg. som motorhistorisk?! Fordeler? Ulemper? Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg