Gå til innhold

Dårlig bensinmåler i speedometeret ?

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Har bytta spedo wire, til ny type spedo (dem som er brune bak på) VDO eller noe..

Da jeg satt inn det nye, ville ikke bensinmåleren stige noe.. den steik nesten opp til det Nederste streket på der røde feltet.. Men når jeg satt inn det gamle da funket den skikkelig..

Må man ha noen form for ekstra jording på disse spedoene ?

PS: Hadde ikke på spedo wire da jeg testet om det kommer noe eventuell jording ignennom den.. Ikke på gamle spedoen helder men funket like vel..

Forvirret :rolleyes:

Takk for svaer!

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måleren viser ikkje pga at du ikkje har peng til å fylle bensin :knob: :fingers:

ja du sa nåke der torgeir...fyll bensin fredrik ;) målaren funka ikkje so mykje på tom tank da :usuck: Hehehehehehhehehehe

Men kan også vere at målaren er treig også da :titties:

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæfte dokka jævla hareids folk!

Seriøshet!

Når jeg skifta til det som stod i orginalt, da stiger måleren og viser at det er bensin på.

Men når jeg skifter til det nye VDO speedometeret da vil ikke måleren lenger opp en til nederste streket på empety.. Da jeg fylte i går ville den helder ikke lenger opp, kom bare pittelitt, men det var ikke mye. Og da jeg skifta til det orginale steig den som bere det !

Har prøvd 2 forskjellige VDO speedometer, et med El. spedo og et med wire, begge to er like dårlige.. Har prøvd å bytta selve måleren i spedo boksen fra el spedoen til wier bokse, men det helder hjalp ikke.....

Jeg vil nesten tro at den måleren i tanken funker siden den viser sjikkelig på orginal speedometer boksen men ikke på dem andre...

Er det andre ting som kan være galt eller ? :/ kan jo selfølgelig være så uheldig at begge målerene i VDOene er gåen.. men det skal vel litt til..

*Forvirret*

Takk for svar :) (med untak ta volvo264 og volvo_240_glt :hello: å torgeir, kjenne du dej ijen ? alacocaina Ka ej ska sei, wire gearing ? :fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) (med untak ta volvo264 og volvo_240_glt :hello: å torgeir, kjenne du dej ijen ? alacocaina Ka ej ska sei, wire gearing ? :fingers:

hehehe:P prøv å bytt den tingen i tanken da? ta den frå den tanken du har i garasja å sett i tanken din..vill kansje vere til hjelp?

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at bensin måleren i tanken ikke gir nåkk strømm slik at spenningen blir ikke sterk nåkk til å presse opp måleren i speedometeret ?? Og at det gamle speedometeret ikke trenger fult så mye strøm og da leverer den nåkk til å klare å flytte den ? :/ var bare en tanke :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du satt i VDO speedo i en bil med Yazaki instrument fra før?

ihvertfall er det slik at om du har yazaki og setter inn et speedo fra 86- så må du flytte en av ledningene på halvmånen ut til en egen separat kabelsko.. (+12v)

om ikke tankmåleren får nok strøm så vil den naturligvis ikke fungere.

Ut i fra hva jeg kan lese ut av haynes bokens koblingskjema: +12v (sikringsboksen, S5) -> tankmåleren -> tankgiveren -> jord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg klippe ledningen i halvmånen, og skøyte på en ledning som får + fra en annen plass ?

Og det er det eller må jeg ta vekk strømmen fra halv månen og feste en kabelsko på den ledningen som allerede er der og sette den på en annen plass på speedometeret ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er det eller må jeg ta vekk strømmen fra halv månen og feste en kabelsko på den ledningen som allerede er der og sette den på en annen plass på speedometeret ?

korrekt, tror det var den nest øverste du skulle ta bort. skal vere nevnt på forumet før!

edit: om du setter 86- cluster i en bil fra 84(el. 85?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er et kluster så du kaller det.. fra en 85 mod, det står vertfall 85 på det skrevet med sprittysj:)

Vogna mi er 83, har sett det at der er 2 plasser det stikker ut slike kabelsko greie bak på det, ene er en han, og den andre en hun..

Hva er fargen på den ledningen jeg skal klippe da ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg klipt feil ledning, den øverste i hal månen, en hvit en, og sat den på begge av dem to kontaktene, men skjedde ingenting.

Så klipte jeg den nest øverste, en brun en, og satt den på begge pluggene, skjedde ingenting..

Så tok jeg + strøm fra en annen plass, og satte inn på ene kontakten, skjedde ingenting.. Så på den andre kontakten, og da lyste det ei lampe der det stod OD OFF....

Nå har jeg ikke flere ideer.. LOCKED! kom og hejelp !!!!! :)

virka som du viste hva det var snakk om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider